Onderwerp: Krijg taart niet meer gaar
Tot een jaar geleden nooit last van gehad, maar nu krijg ik ineens mijn biscuit niet meer gaar! Ik gebruik altijd de sponge cake van Cake'n Party. Altijd succes verzekerd. Toen heb ik een paar keer geprobeerd om een biscuit te bakken naar een voordeliger recept die ik dan hier vond ofzo, maar de taarten werden niet gaar, en dus besloot ik terug te gaan naar de sponge cake van Cake'n Party. Maar die worden ook niet meer gaar! Hij is heel lekker, maar ik moet er een dikke plak vanaf snijden aan de bovenkant, want net onder de 'korst' zit nog gewoon plakkerig deeg. Ik snap er niks van! Heb hem al eens vijf minuten langer in de oven gehad, oven hoger zetten, maar het mag allemaal niet baten. Ik snap er niks van! Is de samenstelling van Cake 'n Party misschien verandert? Herkent iemand dit en weet iemand de oplossing? Ik denk niet dat het aan m'n oven licht, want dat zou ik met andere gerechten toch ook een probleem moeten hebben?
Ik heb een elektrische hetelucht oven. Normaal bakt de sponge 10 min op 150 (voorverwarmd) en daarna nog 25 min op 170. Wat zou een beter baktijd zijn anders?