1

Onderwerp: bruidstaart maken

Hallo allen,

Ik stress m een beetje om het volgende.

Ik heb afgelopen jaar wat taarten gemaak en nu ben ik eigelijk opgelegd om de bruidstaart van mijn broertje te maken ;) .

Dit voor 120 man. Ik heb 4 (4kante) bakvormen en wil ik een stapeltaart maken. Ik heb verschillende moldjes gekocht en vraag me af hoe de taart eruit gaat zien. Hoe doen jullie dit? Vooraf een schets maken is voor mij niet handig want ik kan net zo goed tekenen en een app heb ik niet kunnen vinden. Ik kan toch niet dan pas gaan plakken en eraf halen als het me niet zint!

Ook lees ik verschillende manieren van werken zodat taart niet instort. Is er geen lijstje met benodigdheden?

Ik maak me ook druk of het wel genoeg is. Grootste maat is 30cm en dan 25 15 en 10cm. Moet ik 2 taarten maken?

ik lees graag al jullie tips en trucs!

2

Re: bruidstaart maken

hoe ga je anders te werk?
Bekijk anders veel taart voorbeelden en kies iets uit wat het bruidspaar mooi vind en maak hem na.

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

3

Misschien heb je hier iets aan. Op de juiste maten, ook al kan je niet zo goed tekenen(kan ik ook niet) met een beetje gummen hier en daar komt t uiteindelijk vast wel goed. Of afbeeldingen van je molds en andere deco kopiëren/knippen/plakken.
http://s12.postimg.org/68sudyvc9/image.jpg

4

he das een superidee! Bedankt!! ik ga gelijk knippen en plakken

Deze vraag hoort thuis in de rubriek Decoreren. Bruids- en stapeltaarten is om je creaties te showen.

[Move -> decoreren]

Groetjes Kirsten

6

oh sorry, ben nieuw hier. je hebt gelijk...bedankt

Dat is niet erg Nes1980. Heel veel lees-leer plezier op dit mooie forum  :thumb:

Groetjes Kirsten

8

Ik kan (ook) helemaal niet tekenen, maar maak een grove schets met waar en wat er op de taart komt. Hoeft dus niet zo'n mooie tekening te zijn maar wel zo dat je wel weet hoe het er ongeveer uit gaat zien  ;). Vaak voeg ik er dan nog wat details toe wanneer ik bezig ben met de taart  ;) .Verder zou ik een stapel maken en daarnaast aansnijtaarten. Je gebruikt dowels zodat de taart niet instort. Ik gebruik houten dowels (te koop in de webshops) maar sommige gebruiken plastic. Rietjes/KitKat wordt ook gedaan maar durf ik niet aan  ;) (te slap). Op het internet staan filmpjes over hoe en wat.

9 Laatst bewerkt door KimN (06-09-2015 17:24)

2 weken geleden had ik ook een opdracht voor een bruidstaart voor 120 personen. Bruidspaar wilde graag 1 taart. Dat moest dus een flinke stapel worden. Ik heb gewerkt met de maten 40 cm rond, 27,5 cm vierkant, 27 cm rond, 20cm vierkant, 17 cm rond, 15 cm vierkant en 10 cm rond. Een grote taart dus! Heb snijschema's opgezicht en aan de hand van het aantal stukjes geteld en mn maten gekozen. In de onderste 3 lagen heb ik gewerkt met holle plastic Dowels in de andere lagen heb houten dowels gebruikt. Onderstaande link verwijst naar zo'n snijschema

http://www.cakecentral.com/gallery/i/13 … ving-guide