1

Onderwerp: Taart komt niet omhooggevallen bij grote bakvorm

Hoi allemaal,

Ik moet binnenkort een taart maken met een vorm van 35cm en 7,5cm hoog. Ik heb een aantal weken terug al een vierkante taart gemaakt van 30x30cm maar hiervan kwam de mix helemaal niet mooi omhoog. Hij was wel gaar. Nu ben ik een beetje bang dat de mix in de 35cm ronde bakvorm ook niet zo mooi omhoog komt. Ik had voor de vierkante taart wel de juiste hoeveelheid mix gebruikt.
Bakken jullie het in meerdere lagen? Of hebben jullie een ander trucje zodat de mix mooi omhoog komt. Bij kleinere vormen heb ik er namelijk altijd een mooie bol op.
Groetjes, Kirsten

Lovely little cupcakes <3

2

Re: Taart komt niet omhooggevallen bij grote bakvorm

Hoeveel mix had je gebruikt en hoeveel ga je gebruiken? En mix je het voor zo'n grote vorm in één keer, of in twee delen?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Wellicht is het nodig om een heating core te gebruiken zodat de warmte ook goed naar het midden van de taart geleid wordt. Dit wordt aangeraden voor bakvormen van 30 cm en groter.

Groetjes Kirsten

4

Ik bak 30 cm altijd in twee keer, dat vind ik persoonlijk fijner, met de heftig codewoorden bij mij de biscuits te droog aan de binnenkant

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

5

Tigrasas schreef:

met de heftig codewoorden bij mij

:D Ben benieuwd waar dàt nou autocorrect van was :+

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Ik denk dat er bedoeld wordt:

"Met de heating core worden bij mij de biscuits te droog aan de binnenkant."  ;)

Groetjes Kirsten

7

Whahahahahaha, ja, dat klopt, de heating core, waar hij overigens nu weer iets heeeeel  anders van maakte

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda