1 Laatst bewerkt door KimN (04-09-2015 19:58)

Onderwerp: Bruidstaart White, Red & Silver

Ook vandaag mocht ik weer een bruidstaart afleveren. Helemaal leuk omdat ik het bruidspaar persoonlijk ken.
Ze wilden graag een hoge taart maar hadden maar voor +/- 15 a 20 personen taart nodig. Daarom de onderste 2 lagen als dummy gemaakt. Het top taartje is een cadeautje van mij voor hen zodat ze deze traditie getrouw kunnen invriezen. Het bruidspaar was erg verrast dat er nog een 5e laag opstond.
Kreeg ook de vraag om de taart voor de gasten te snijden en een stukje met hen mee te eten. En al zeg ik het zelf...wat een geniale combinatie van vullingen... onderste laag monchou/slagroom met bastogne kruimels, bovenste laag witte chocolade crème met verse frambozen.

http://mijnalbum.nl/Foto-K8ZSDLDN-D.jpg

http://mijnalbum.nl/Foto-BQLHCMKB-D.jpg
Hier heb ik een collage gemaakt van het ontwerp, de proeverij taartjes en de taart.

2

Re: Bruidstaart White, Red & Silver

Wat een mooie taart. Heel erg mooi zelfs!!
Welke maten heb je gehanteerd? Omdat je zegt dat de onderste 2 lagen dummy's zijn. De bovenste is extra, dus de 3e en de 4e samen is voor 15 p. Het lijkt op de foto wel groot....vandaar mijn vraag...

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

3 Laatst bewerkt door KimN (04-09-2015 20:00)

De zilveren laag was 20 cm en de witte laag was 12 cm.
De onderste dummy 30 cm en de witte dummy 25 cm. Er was uiteindelijk nog een kwart over van de zilveren laag. Vraag was tussen 15 en 20 personen. Het waren uiteindelijk 17 gasten, maar gelukkig is het bruidspaar ontzettend dol op taart en vonden ze het helemaal geen probleem dat er iets over bleef voor morgen.

4 Laatst bewerkt door saskiahuisman (05-09-2015 09:30)

Hoi,

Wat een ontzettend mooie taart heb je gemaakt, daar was het bruidspaar vast blij mee! Kun je me uitleggen hoe je het zilveren deel hebt gemaakt?

5

Mooie technieken en kleuren!!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

6

Wat een ontzettend mooie taart echt prachtig :thumb:

Wat leuk dat je de taart mocht snijden voor de gasten en de vulling lijkt me heerlijk :9  :9

7

Jaloers!
Wat een mooie taart!

Taartjes met liefde

8

saskiahuisman schreef:

Hoi,

Wat een ontzettend mooie taart heb je gemaakt, daar was het bruidspaar vast blij mee! Kun je me uitleggen hoe je het zilveren deel hebt gemaakt?

Natuurlijk kan ik dat uitleggen. Als eerste gewoon de taart bekleden zoals je dat gewend bent, daarna bestrijk je de taart met een dun laagje eetbare lijm of piping gel. De taart bedek je dan met confetti strooisel. Wanneer de taart helemaal is bedekt dit goed laten drogen. Je kunt dan de taart in een gewenste kleur verven op spuiten omdat de confetti gekleurde is.
Onderstaande link geeft ook een goede uitleg. Succes! :-)
http://thecakeblog.com/2014/06/diy-gold … -cake.html

9

Heel mooi geworden!

Hoi,

Dankjewel voor je uitleg, ik heb de tutorial opgeslagen.