1

Onderwerp: vullen veel taartjes

Vol aandacht spit ik door dit forum heen toppie.
Mijn vraag ik bak zo'n 30 taartjes per week
Ik vul met slagroom,bbr,jam.
Ik bak voor dus die vooraad is er.
Ik zie hier veel botercreme voorbij komen en dit lijkt mij
Gezien de centjes een optie.
Vul je hier een hele laag mee .
Nogmaals bak veel maar iedereen zelfde al lijkt me smaakjes ook erug leuk
Mensen mogen wel plaatje kiezen zou leuk zijn als je ook bijv 3 smaken kunnen kiezen.
Alle ideen welkom.

Houd moed en wees aardig.

Re: vullen veel taartjes

Botercreme wordt heel veel gebruikt, lekker veelzijdig want je kan er heel veel smaken mee maken. Voor het vullen wordt vaak een botercreme mix gebruikt en die kan je in grootverpakking kopen bij de diverse webwinkels. Het is een stuk stabieler/minder bederfelijk dan slagroom en je kan hier gewoon een laag mee vullen, dus botercreme/jam/bbr.

Botercreme kan je ook zelf maken op basis van eiwitten, de swiss merengue butter creme, zie bij de recepten op deze website.

Groetjes Kirsten

3

Ik begreep dat botercreme week houdbaar is in koeling ga er mee aan de slag

4

Je kan het ook goed invriezen, mocht je overhouden. En idd, veeeel keus doordat je verschillende smaken kan toevoegen.

5 Laatst bewerkt door Carien (31-08-2015 13:34)

Poe, dat zijn veel taarten! Ik las dat je puur voor de voedselbank bakt?  :thumb:
Dan is een botercrèmevulling zeker makkelijker (en beter) dan een slagroomvulling. Bc (botercrème) is inderdaad langer houdbaar (als mag je een week officieel niet zeggen hoor  ;) ). Daarbij is hét voordeel dat je een taart met bc gevuld buiten de koelkast kunt bewaren (want  :think: waar laat je al die slagroomtaarten??).
Bc is prima in te vriezen, maar dan moet je er wel zeker van zijn dat de voedselbank niet ook nog invriest  :)
Zoals eerder gezegd hierboven kun je ook redelijk simpel bc om te vullen zelf maken, zoek maar op meringuecrème, de zwitserse methode  ;-)  Er bestaat ook een italiaanse methode, staat ook hier bij de bestanden. Met beide soorten kun je je taart ook afsmeren (en dat geldt niet voor bc van de  mix, die laatste heeft heel veel smeltdramaverhalen opgeleverd...)
Ik koop eiwit per liter bij de Sligro/Hanos, anders blijf je ei-gelen weggooien :S en pureer vers fruit door de meringuebotercrème (mbc), of gesmolten choc of gemalen koekjes, net wat ze wensen  :) 
Mbc is zeker goedkoper dan slagroomvulling :-)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Hoho ik breng ze per dag en de verjaardagbox wordt twee maand van te voren aangevraag
Dan krijg ik en lijstj met kindjs die jarig zijn.
Ach zoveel moeite is het niet zijn geen kunstwerken
Maar zoek en weg om betaalbaar te werken.
Ga volgende mnd printer aanschaffennu koop ik ze met hulp
Maar dan scheeld mij dat enorm.
Dankbaar hoor en zo kan ik mijn ei kwijt.
Dus werk twee daag vooruit en mijn schoondochter buurvrouw enz springen bij
Nee geen massa's wel tw koelkasten haha

7

meringuecrème In koelkast erg jammie maar hoelang leg je hem eruit voor gebruik.
Ook aardbeinmouse gemaakt en ook gelukt haha lekker bezig haha.
Rustig weekje dus lekker freubellen met receptn.

8

meringuecrème In koelkast erg jammie maar hoelang leg je hem eruit voor gebruik.
Ook aardbeinmouse gemaakt en ook gelukt haha lekker bezig haha.
Rustig weekje dus lekker freubellen met receptn.