1

Onderwerp: Bananenkwark vullen

in dubio, iemand wil graag een taart met bananenkwark en deze vond ik op de site van de ah:
http://www.ah.nl/producten/product/wi12 … ark-banaan

Nu ben ik alleen bang dat hij te nat is. Dus dacht ik er nog gelatine en verse banaan doorheen te doen.
Ik wil hem twee keer vullen. Hoe denken jullie over de verhoudingen??
En zou dit uberhaupt werken, niet te nat zijn of te zwaar??

Hopelijk kunnen jullie helpen!!

2

Re: Bananenkwark vullen

Ik heb die nog nooit gebruikt, wel al eens de chocolademousse van dat merk. Dat ging goed. Anders is dit misschien een mooi alternatief en ook heel erg lekker:
http://www.deleukstetaarten.nl/recepten … aanvulling

3

Bedankt, dat recept heb ik inderdaad gezien, maar ben nooit zo'n fan van slagroom erdoor... En omdat ze kwark wilden, dit is toch wat frisser van smaak. Hopelijk kan iemand anders me nog helpen.

4

Is wel aardig nat inderdaad.  Ik werk niet met gelatine dus daar kan ik je niets over vertellen, ik zou zelf de kwark mixen met banket bakkersroom. Hou je een luchtige structuur maar wel een die stevig word in de koelkast. Banaan erin is dan je eigen keuze.

5

Wat een gewaagde keuze, weet niet of me dat zo lekker lijkt..
Ik weet dat je van mona ook soort luchtige pudding hebt is de smaak banaan, zou dat niet een idee zijn?

6

denk dat ik daar dan maar eens voor ga kijken willeke... vind het ook een beetje eng...

7

Ik zou denk ik gaan voor een vulling gemaakt van kwarktaartmix (naturel) eventueel gemaakt met bananenkwark, of bananen(puree) erdoor. Ik heb dit zelf nog niet uitgeprobeerd, maar lijkt mij te moeten kunnen.

8

dat is ook slim inderdaad, zou ik dan denk je de slagroom uit het recept weg kunnen laten??
Ik hou er nl nooit zo van om met slagroom te vullen...

9 Laatst bewerkt door MariekjeJo (28-08-2015 18:25)

Wat ik weleenszie is dat als er een natte vulling gebruikt wordt, de laag biscuit of cake waar de vulling op komt wordt dichtgesmeerd met bc als een soort crumbcoat. Dan doen ze de taart even in de koelkast om t te laten 'opstijven. En dan vullen ze (dijkje erom). Daarmee voorkom je denk ik dat het verder in de taart trekt.

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

10

http://www.oetker.nl/nl-nl/onze-product … anaan.html
Kennen jullie deze als vulling? Is dit iets??

Of deze:
http://www.oetker.nl/nl-nl/onze-product … anaan.html
Bereidingswijze:
Bereid de Dr. Oetker Kloppudding Banaan volgens de aanwijzingen op de verpakking, maar gebruik 350 ml melk in plaats van 500 ml melk. Laat de Kloppudding 3 minuten opstijven in de koelkast. Verdeel de pudding  over de gehalveerde taart en leg er dunne plakjes verse banaan op. Leg de bovenkant van de taart op de vulling.

11

Ben zo'n twijfelkont... vreselijk irritant!!

12

Ik heb geen goede ervaringen met die kloppudding, ik vond m vreselijk zoet en korrelig en niet stijf en gewoon vies. Maar ja dat ben ik he... de bananenkwark van mona, die vind ik heerlijk!

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

13 Laatst bewerkt door kimi (29-08-2015 23:42)

Kloppudding is de oude saroma. Goede smaak maar ook met minder melk in mijn optiek niet sterk genoeg. 1:1 botercreme/ bbr erdoor zou ik doen. Je kan het ook eens van te voren proberen te maken met stevige kwark ipv melk.is indd wel zoet maar hoort niet korrelig te zijn.

Of gewoon een klein proef taartje maken ., hoeft alleen afgesmeerd met botercreme/ genache. Fondant voegt niets toe als proberen. Bij het aansnijden dat is het spannendste.. Wel taart goed laten koelen voor aansnijden dan uiteraard.  Dan heb je je antwoord of het stevig genoeg is met kwark.

Wolken toetje is bijna vloeibaar niet moussig zoals op plaatje na 2 x met lepel erin.