Onderwerp: Letters/cijfers rechtop de taart zetten.
De titel verklapt het al wat is de beste manier om dit te doen? Hoe kan je dit mooi boetseren?
Alvast bedankt!
Niet meer actief als taartenbakster maar wel als forumlid.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Letters/cijfers rechtop de taart zetten.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
De titel verklapt het al wat is de beste manier om dit te doen? Hoe kan je dit mooi boetseren?
Alvast bedankt!
De cijfers en/of letters uit fondant+tylose of gumpaste snijden. Goed laten drogen en dan een sateprikker erachter plakken. Ik plak de prikker meestal vast met een bolletje natgemaakt fondant en laat dit dan liggend drogen.
Ik steek de prikkers altijd al voor het drogen IN de cijfers/letters. Werkt voor mij prima.
Tip van de dag: gebruik niet te korte prikkers, lekker lang je taart in = minder wiebelen.
Succes!
Eens met tante taartje... steek ook voor het drogen de prikkers erin en meng er tylose doorheen.
Heel soms prik ik de prikker erin, maar dat is alleen wanneer ik dikkere letter heb en je het niet ziet aan de buitenkant. Maar meestal heb ik letters/cijfers van 2-3 mm dik (zijn dan ook niet zo zwaar) en dan is een prikker niet mooi, vind ik. Je ziet dan zo'n verdikking aan de voorkant. Bij mij wel tenminste
Uiteraard..!
Ik rol de fondant wat dikker uit tussen twee latjes als ik uitstekers gebruik en steek ook lange prikkers er in voor het drogen. Ik gebruik meestal fondant maar als net er zware cijfers of letters zijn gebruik ik een mix met gumpaste
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Letters/cijfers rechtop de taart zetten.