1

Onderwerp: bij'tjes ietsje anders

Voor de 1ste maal gelatineballonetjes gemaakt.
Toch niet zo makkelijk, gelukkig had ik 3 goeie.

http://www.mijnalbum.nl/Foto720-GMD3UINN.jpg

2

Re: bij'tjes ietsje anders

Wat leuk gemaakt! Je poppetje is goed geboetseerd zeg... Ik moet ook eens gaan oefenen ;) Stomme vraag misschien, maar wat zijn gelatineballonetjes?

3

dankjewel!
boetseren is inderdaad oefenen en oefenen.
Het boek "kruimeldiefjes" is een echte aanrader.
De bolletjes zijn gemaakt van gelatinepoeder, water en kleurstof.
Je moet er dan een klein ballonetje in doppen, ongeveer 1 dag laten drogen en dan het er voorzichtig uithalen.
Zeker eens op pintrest kijken.

4

kristienvu schreef:

dankjewel!
boetseren is inderdaad oefenen en oefenen.
Het boek "kruimeldiefjes" is een echte aanrader.
De bolletjes zijn gemaakt van gelatinepoeder, water en kleurstof.
Je moet er dan een klein ballonetje in doppen, ongeveer 1 dag laten drogen en dan het er voorzichtig uithalen.
Zeker eens op pintrest kijken.

Dank je wel voor de uitleg! En het boek heb ik pas gekocht, dus ik ga binnenkort aan de slag :D

5

Leuk, goed geboetseerd!
Ik heb het boek van kruimeldiefjes ook, maar mij lukte t daar ook niet mee :nooo:  begon al bij de beentjes, hoe krijg je die strak om een prikker, heb je daar nog tips voor?

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

6

Wat een leuke taart en wat zijn je ballonnetjes ontzettend mooi gelukt, las er laatst in de nieuwe mjam een how to van :thumb:

zou het ook met gewone blaadjes gelatine kunnen :think:

7

lady-vall schreef:

Leuk, goed geboetseerd!
Ik heb het boek van kruimeldiefjes ook, maar mij lukte t daar ook niet mee :nooo:  begon al bij de beentjes, hoe krijg je die strak om een prikker, heb je daar nog tips voor?

het prikkertje er al draaiend in duwen en dan tussen je handen mooi glad maken, zo lukt het mij wel een beetje hoor :)