1

Onderwerp: Insmeren taart

Hallo iedereen. Ik ben een beginneling in taarten decoreren en moet nog veel leren. Mijn vraag is de volgende. Ik ga een taart maken met red velvet cake. Ik zou als vulling marscaponecreme met frambozen nemen. Kan ik dan de marscaponecreme gebruiken(zonder de frambozen) om de taart mee af te smeren en dan de fondant erop? Of ben ik verplicht om botercreme te gebruiken om af te smeren. Gaat mijn fondant niet nat komen van de marscaponecreme?  Alvast bedankt en vele groetjes. Isabelle

2

Re: Insmeren taart

Je bent natuurlijk niks verplicht  ;) , maar ik zou het niet doen en toch voor de 1:1 bc kiezen. De 1:1 wordt ook nog eens stevig en dat is bij de mascarpone niet, waardoor je de lap er niet goed/mooi op krijgt.

3

Ik zou ook als advies geven ganache of botercreme, de kans dat je fondant/marsepein gaat zweten en uitlopen met een andere onderlaag is heel groot.
Ik was ooit eens zo dom, om de taart af te smeren met saroma, hahaha, domme fout die in niet snel weer zal maken ;)

4

welkom op het forum!! gezellig dat je erbij bent :D

leuk dat je aan het bakken bent in dit geval zal ik zelf wel voor botercreme gaan of ganache inderdaad voor de veilighied :y  :y

5

Ik zou zelf met die smaken voor genache gaan

6

Bedankt iedereen voor de tip. Ik zal dan best de botercreme gebruiken. Ik zal mij dan de volgende keer aan de ganache wagen.