Onderwerp: Frozen voor een jongetje van 2 jaar
Voor het kleinkind van mijn vriendin.
Een frozen taart maar zonder Elsa en Anna en dan meer voor een jongetje.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Frozen voor een jongetje van 2 jaar
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Voor het kleinkind van mijn vriendin.
Een frozen taart maar zonder Elsa en Anna en dan meer voor een jongetje.
Mooi!!
Die is heel erg leuk!
super leuk en vind het altijd zo leuk hoe jij je prints verwerkt deze ook weer zo leuk aan de zijkant!!
olaf en het rendier zijn geweldig leuk geworden en de ijsschotsen zijn ook heel mooi
super leuk en vind het altijd zo leuk hoe jij je prints verwerkt deze ook weer zo leuk aan de zijkant!!
![]()
olaf en het rendier zijn geweldig leuk geworden en de ijsschotsen zijn ook heel mooi
Dankjewel en ja ik probeer zo nu en dan wat van de printjes te maken
Hartelijk dank voor de leuke complimenten
Heel leuk gedaan en zo mooi geboetseerd!
Heel leuk gedaan en zo mooi geboetseerd!
Hartelijk dank maar boetseren is niet mijn sterkste kant dus doe dat liever niet
Dat rendier is echt heel grappig ☺
wow, mooi is die !
Mag ik vragen hoe je die ijsschotten hebt gemaakt?
Ik vermoed met smeltsuiker...
Ik gebruik dat wel 's om wat uit te proberen, maar het wordt bij mij meestal niet droog... :-(
Verwerk ik het verkeerd, of gebruik je een heel andere techniek?
wow, mooi is die !
Ik gebruik dat wel 's om wat uit te proberen, maar het wordt bij mij meestal niet droog... :-(
Verwerk ik het verkeerd, of gebruik je een heel andere techniek?
Dankjewel en jawel hoor dat mag je wel.
Het is eigenlijk heel simpel en stelt echt niks voor.
Hoe te Elsa's Ice Candy maken
U hoeft alleen maar een paar ingrediënten om ijs snoep te maken. Het is zeer vergelijkbaar met Candy Rock, maar veel sneller van start tot finish. In een grote pot, voeg 3 en 3/4 kopjes witte suiker, 1 en 1/2 kopje lichte glucosestroop, en 1 kopje water. Kleurstoffen en smaakstoffen extract zijn optioneel. Begin met de suiker, stroop, en water op een middelhoog vuur koken, roeren om ervoor te zorgen dat alle van de suiker is opgelost.
340 gram suiker
375 ml glucosestroop ( 1½ cup )
250 ml water.
Hoe te Elsa's Ice Candy voor Frozen Party maken
Kook het suikermengsel tot het 150 graden heeft bereikt.
Zodra u 150 graden te bereiken kunt u het verwijderen van het vuur en voeg een paar druppels kleurstof. Voor mijn candy gebruikte ik vloeibare blauwe kleuren. Ik besloot om geen smaak extract toe te voegen. Giet in een eenzijdige bakplaat bespoten met koken spray. Ik kon meteen zeggen dat het werkte aan deze poging. Het zag eruit als een gigantische stuk glas. Laat afkoelen hetzij door het te laten zitten, of zet het in de koelkast.
jo-oosie schreef:wow, mooi is die !
Verwerk ik het verkeerd, of gebruik je een heel andere techniek?Dankjewel en jawel hoor dat mag je wel.
Het is eigenlijk heel simpel en stelt echt niks voor.Hoe te Elsa's Ice Candy maken
U hoeft alleen maar een paar ingrediënten om ijs snoep te maken. Het is zeer vergelijkbaar met Candy Rock, maar veel sneller van start tot finish. In een grote pot, voeg 3 en 3/4 kopjes witte suiker, 1 en 1/2 kopje lichte glucosestroop, en 1 kopje water. Kleurstoffen en smaakstoffen extract zijn optioneel. Begin met de suiker, stroop, en water op een middelhoog vuur koken, roeren om ervoor te zorgen dat alle van de suiker is opgelost.
340 gram suiker
250 ml water.Hoe te Elsa's Ice Candy voor Frozen Party maken
Zodra u 150 graden te bereiken kunt u het verwijderen van het vuur en voeg een paar druppels kleurstof. Voor mijn candy gebruikte ik vloeibare blauwe kleuren. Ik besloot om geen smaak extract toe te voegen. Giet in een eenzijdige bakplaat bespoten met koken spray. Ik kon meteen zeggen dat het werkte aan deze poging. Het zag eruit als een gigantische stuk glas. Laat afkoelen hetzij door het te laten zitten, of zet het in de koelkast.
Dankjewel voor de uitleg.
Ik kan dus mijn isomalt hier niet voor gebruiken begrijp ik...
En dit soort suikerwerk gaat dan dus niet 'plakken en natten' ?
Ik heb eigenlijk ook geen idee wat ik me bij glucosestroop kan voorstellen, als ik op internet zoek kom ik ook o.a. uit bij de spinsuiker van Maison Niels de Veye die ik heb ???
Wordt dit dan glucosestroop als je het smelt?
Zo niet, heb je dan tips voor me waar ik dat kan halen?
Ik woon niet echt in een stad zeg maar, of ergens een grote stad in de buurt
En is de suiker basterdsuiker of kristalsuiker?
Sorry voor de vele vragen....
groetjes Jolanda
dollelollypop schreef:jo-oosie schreef:wow, mooi is die !
Verwerk ik het verkeerd, of gebruik je een heel andere techniek?Dankjewel en jawel hoor dat mag je wel.
Het is eigenlijk heel simpel en stelt echt niks voor.Hoe te Elsa's Ice Candy maken
340 gram suiker
Zodra u 150 graden te bereiken kunt u het verwijderen van het vuur en voeg een paar druppels kleurstof. Voor mijn candy gebruikte ik vloeibare blauwe kleuren. Ik besloot om geen smaak extract toe te voegen. Giet in een eenzijdige bakplaat bespoten met koken spray. Ik kon meteen zeggen dat het werkte aan deze poging. Het zag eruit als een gigantische stuk glas. Laat afkoelen hetzij door het te laten zitten, of zet het in de koelkast.Dankjewel voor de uitleg.
Ik heb eigenlijk ook geen idee wat ik me bij glucosestroop kan voorstellen en heb je tips voor me waar ik dat kan halen?
Ik woon niet echt in een stad zeg maar, of ergens een grote stad in de buurtgroetjes Jolanda
Hallo Jolanda
Ik gebruik nooit isomalt en weet niet of je dat ervoor kan gebruiken.
Hieronder een recept van hoe je zelf glucosestroop maakt maar je kunt het ook bij de sligro kopen in emmertjes en ze verkopen het ook bv. bij de leukste taarten shop
Vloeibare glucose
Glucosestroop wordt veel gebruikt in gebak en taart, ter voorkoming van kristallisatie van de suikers en om cakedeeg vochtig te houden.
Glucosestroop wordt gebruikt voor vullingen en om er fondant mee te maken.
Men kan zelf glucosestroop maken door een deel druivensuiker met een gelijk deel water op het vuur in te laten dikken tot stroopdikte.
Hiervoor is wel een schone pan met een dikke bodem nodig.
Glucosestroop wordt vooral veel gebruikt in suikergoed, chocolade bereidingen, spekkies en karamels (toffees)
Bron: Gebruik van Glucosestroop
Wat heb je nodig om Glucosestroop te maken?
Ingrediënten
gelijk deel Druivensuiker (Dextro)
gelijk deel Water
Materialen
Steelpan met dikke bodem
Pollepel
Hoe maak je Glucosestroop?
Druivesuiker (dextro) en water inkoken tot dikke pasta.
Direct verwerken, niet houdbaar!
En je kunt het dus online gewoon kopen zie link hieronder.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/wilton-glucose-340gr
Groetjes Marion
jo-oosie schreef:dollelollypop schreef:Dankjewel en jawel hoor dat mag je wel.
340 gram suiker
Zodra u 150 graden te bereiken kunt u het verwijderen van het vuur en voeg een paar druppels kleurstof. Voor mijn candy gebruikte ik vloeibare blauwe kleuren. Ik besloot om geen smaak extract toe te voegen. Giet in een eenzijdige bakplaat bespoten met koken spray. Ik kon meteen zeggen dat het werkte aan deze poging. Het zag eruit als een gigantische stuk glas. Laat afkoelen hetzij door het te laten zitten, of zet het in de koelkast.Dankjewel voor de uitleg.
Ik heb eigenlijk ook geen idee wat ik me bij glucosestroop kan voorstellen en heb je tips voor me waar ik dat kan halen?
Ik woon niet echt in een stad zeg maar, of ergens een grote stad in de buurtgroetjes Jolanda
Hallo Jolanda
Hieronder een recept van hoe je zelf glucosestroop maakt maar je kunt het ook bij de sligro kopen in emmertjes en ze verkopen het ook bv. bij de leukste taarten shopVloeibare glucose
Glucosestroop wordt veel gebruikt in gebak en taart, ter voorkoming van kristallisatie van de suikers en om cakedeeg vochtig te houden.
Men kan zelf glucosestroop maken door een deel druivensuiker met een gelijk deel water op het vuur in te laten dikken tot stroopdikte.
Glucosestroop wordt vooral veel gebruikt in suikergoed, chocolade bereidingen, spekkies en karamels (toffees)Bron: Gebruik van Glucosestroop
Ingrediëntengelijk deel Druivensuiker (Dextro)
gelijk deel WaterMaterialen
Steelpan met dikke bodem
PollepelHoe maak je Glucosestroop?
Groetjes Marion
bedankt voor de snelle reactie, ik had net nog wat vragen toegevoegd aan mijn vorige post, oeps...
Bij de Sligro kan ik het zo snel niet vinden op hun site....
Heb je evt een link of productmerknaam voor me?
Kun je met 1 zo'n pot van de hebshop genoeg maken voor 1 taart?
En welke suiker moet ik toe voegen, basterd of kristal?
dollelollypop schreef:jo-oosie schreef:Dankjewel voor de uitleg.
Hallo Jolanda
Hieronder een recept van hoe je zelf glucosestroop maakt maar je kunt het ook bij de sligro kopen in emmertjes en ze verkopen het ook bv. bij de leukste taarten shopVloeibare glucose
Glucosestroop wordt vooral veel gebruikt in suikergoed, chocolade bereidingen, spekkies en karamels (toffees)Bron: Gebruik van Glucosestroop
Ingrediëntengelijk deel Druivensuiker (Dextro)
gelijk deel WaterMaterialen
Steelpan met dikke bodem
PollepelHoe maak je Glucosestroop?
Groetjes Marion
bedankt voor de snelle reactie, ik had net nog wat vragen toegevoegd aan mijn vorige post, oeps...
Bij de Sligro kan ik het zo snel niet vinden op hun site....
Heb je evt een link of productmerknaam voor me?
Kun je met 1 zo'n pot van de hebshop genoeg maken voor 1 taart?
En welke suiker moet ik toe voegen, basterd of kristal?
ik wist niet dat je bij de sligro online kon bestellen maar daar is het te koop bij de bakspullen je weet wel die emmertjes van niels de vije je hebt er meerdere emmertjes van ook van fondant en banketbakkersroom enz.
En in het recept staat druivesuiker dus ik denk dat je gewoon die moet gebruiken.
En ja je hebt er niet veel van nodig dus je kunt er meerdere taarten mee doen lijk mij.
Ik doe met zo'n emmertje wel een poosje.
Hoi Marion,
daar was ik nog een keer...
Ik heb glucosestroop gemaakt van dextro en water, denk alleen dat ik hem wat te dun had gelaten...
Toen 375 ml bij mijn suiker en water gedaan, dat aan de kook gebracht tot 150 (duurde ff omdat de stroop nog iets te dun was denk ik en er dus meer water moest verdampen ??)
Toen de kleurstof erbij gedaan en in een ovenvaste schaal bovenop bakpapier gestort.
Stort jij het ook op bakpapier of verwerk je het na het koken anders?
Duurt het lang eer je het kunt gebruiken/ voordat het niet meer plakt?
Kun je er dan stukken afbreken of euh.... ??
Je merkt wel dat ik geen idee hebt hoe het moet/werkt, dus als je je ervaring nog 's wilt delen, dan graag.....
En hoe lang vooraf kun je dit maken
Hoi Marion,
![]()
Ik heb glucosestroop gemaakt van dextro en water, denk alleen dat ik hem wat te dun had gelaten...
Toen 375 ml bij mijn suiker en water gedaan, dat aan de kook gebracht tot 150 (duurde ff omdat de stroop nog iets te dun was denk ik en er dus meer water moest verdampen ??)
Toen de kleurstof erbij gedaan en in een ovenvaste schaal bovenop bakpapier gestort.
Stort jij het ook op bakpapier of verwerk je het na het koken anders?Duurt het lang eer je het kunt gebruiken/ voordat het niet meer plakt?
Kun je er dan stukken afbreken of euh.... ??Je merkt wel dat ik geen idee hebt hoe het moet/werkt, dus als je je ervaring nog 's wilt delen, dan graag.....
En hoe lang vooraf kun je dit maken
Dat geeft niks hoor haha.
Ik heb het inderdaad ook op bakpapier gestort in een ondiep bakblik.
Het uitharden gaat eigenlijk heel snel want volgens mij keek ik na een half uurtje en toen was het al hard.
Toen er uitgehaald wat heel makkelijk ging en dan gewoon breken aan stukken dat is eigenlijk alles
Ik heb et de volgende dag gebruikt maar had nog wat in een bak laten zitten gewoon tussen bakpapier zodat het niet aan elkaar gaat pikken.
Uiteindelijk heb ik het weggegooid omdat k niet wist wat ik er nog mee moest doen maar volgens mij kan je het best even bewaren.
Wat leuk dat je deze taart op deze manier omgetoverd hebt voor een jongetje!! Ziet er prachtig uit!!
Wat leuk dat je deze taart op deze manier omgetoverd hebt voor een jongetje!! Ziet er prachtig uit!!
Hartelijk dank Kweenie
jo-oosie schreef:Hoi Marion,
![]()
Stort jij het ook op bakpapier of verwerk je het na het koken anders?Duurt het lang eer je het kunt gebruiken/ voordat het niet meer plakt?
Kun je er dan stukken afbreken of euh.... ??Je merkt wel dat ik geen idee hebt hoe het moet/werkt, dus als je je ervaring nog 's wilt delen, dan graag.....
En hoe lang vooraf kun je dit makenDat geeft niks hoor haha.
Het uitharden gaat eigenlijk heel snel want volgens mij keek ik na een half uurtje en toen was het al hard.
Toen er uitgehaald wat heel makkelijk ging en dan gewoon breken aan stukken dat is eigenlijk alles
Ik heb et de volgende dag gebruikt maar had nog wat in een bak laten zitten gewoon tussen bakpapier zodat het niet aan elkaar gaat pikken.
Uiteindelijk heb ik het weggegooid omdat k niet wist wat ik er nog mee moest doen maar volgens mij kan je het best even bewaren.
nou....
met jouw tip is het gelukt hoor:
http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=247482
dollelollypop schreef:jo-oosie schreef:Hoi Marion,
![]()
En hoe lang vooraf kun je dit makenDat geeft niks hoor haha.
Uiteindelijk heb ik het weggegooid omdat k niet wist wat ik er nog mee moest doen maar volgens mij kan je het best even bewaren.nou....
met jouw tip is het gelukt hoor:
Nou heel graag gedaan hoor en zo moeilijk was het niet hè
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Frozen voor een jongetje van 2 jaar