Onderwerp: Chocolade mousse/creme voor bruidstaart
Ik ga de vulling zonder slagroom maken. Normaal maak ik bc van de mix en doe er dan wat gezeefde cacao door. Heeft er iemand een andere manier om deze vulling te maken?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Chocolade mousse/creme voor bruidstaart
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik ga de vulling zonder slagroom maken. Normaal maak ik bc van de mix en doe er dan wat gezeefde cacao door. Heeft er iemand een andere manier om deze vulling te maken?
Ik maak chocoladebotercreme door chocolade te smelten, dan maak ik mn bc (duurt ongeveer 30 minuten) en dan mix ik de inmiddels flink afgekoelde chocolade erdoor... Chocolademousse maak ik met een recept van Rudolph van Veen.
Ik maak chocoladebotercreme door chocolade te smelten, dan maak ik mn bc (duurt ongeveer 30 minuten) en dan mix ik de inmiddels flink afgekoelde chocolade erdoor... Chocolademousse maak ik met een recept van Rudolph van Veen.
Met de bc mix van funcakes? En hoeveel chocolade gaat er dan door?
Nee. Ik maak het volgens een recept van Ann Reardon, met italiaans schuim. Ik heb de verhoudingen daarop gebaseerd… Ik durf je geen precieze hoeveelheid te zeggen, ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit gewogen hoeveel botercrème ik maak voor een taart, ik weet hoeveel eiwitten genoeg is zeg maar...
Per 6 eiwitten (mijn 'eenheid'), wat denk ik ongeveer zorgt voor 1,3 kg botercrème (excl. choc) gebruik ik 408 gram chocolade.
Als je interesse hebt in het recept + verhoudingen laat me maar weten! Het is wel iets bewerkelijker dan met een mix, maar wel heerlijk zacht van smaakt. Vind ik :-)
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Chocolade mousse/creme voor bruidstaart