1

Onderwerp: Banaan door de botercreme

Ik moet bananencreme maken en ben vergeten om de smaakstof banaan van patidess te kopen.

Nu zie ik meerdere recepten van banencreme, maar allemaal met slagroom.

Enig idee of het ook daar de botercreme (bv funcakes) kan? En hoeveel bananen op 1 batch?

Ik lan het natuurlijk gaan uitproberen. Waarschijnlijk ook nog wat citroensap tegen het bruin worden. Maar misschien heeft iemand er ervaring mee?

Groetjes, Evelien

Zoek je een printje? Pb mij gerust.

2

Re: Banaan door de botercreme

Je zou een beetje kunnen proberen? Zelf vond ik mijn bananenvulling jaren geleden niet zo'n succes (weet niet meer hoe ik deze gemaakt heb). Ik zou dan eerder Saroma puddingpoeder banaan door de bc doen. Ik weet wel dat andere dit vaak doen met Saroma aardbei. Ben benieuwd wat je doet en of het gelukt is  ;)

3

Ik heb het niet uitgeprobeerd, maar alsnog besteld (de funcakes).
Helaas liep de bestelling wat vertraging op (lang leve PostNL, maar mijn verzendkosten heb ik weer terug, al was ik liever niet wezen nachtbraken, liep namelijk maar 6 uur vertraging op)

Maar goed de opdracht was gelukt.

4

Tip voor de volgende keer :)
Aks je bc maakt met een mic , de mix vervangen door bananensap , verkrijgbaar bij ah. Erg intense smaak

Gr Pien

5

Tip voor de volgende keer :)
Aks je bc maakt met een mic , de mix vervangen door bananensap , verkrijgbaar bij ah. Erg intense smaak

Gr Pien

6 Laatst bewerkt door Tigrasas (14-08-2015 22:38)

ik neem aan dat je bedoelt het water vervangen voor het sap?

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

7

Lol inderdaad .... Het water vervangen idd ... Wordt anders wel een hele dunne vulling

8

Oh dat is idd een goede tip. Geen idee dat er zoiets bestaat als bananen sap.

9

Ik ook niet tot ik specifiek ging zoeken .... Je staat er verbaast van wat voor soort sapjes ze hebben

10

Ik doe door de botercreme altijd saroma kloppudding. Dit heb je in banaan, aardbei, vanille, karamel, framboos en chocola! Ideaal.

Dit kan ook door de slagroom heen als vulling, of als toef. Want door de kloppudding wordt het best stevig.

.. Want taart kan altijd!!