1 Laatst bewerkt door Kirsten-cake (14-08-2015 14:35)

Onderwerp: Proeven voor bruidstaart

Hoi allemaal,

ik ga voor half september een bruidstaart maken, en nu heeft het aanstaande bruidspaar gevraagd of ze vullingen konden proeven want zijzelf zijn helemaal niet bekend daarmee. Daar heb ik ja op gezegt maar weet nu eigenlijk niet zo goed hoe ik dat moet doen. Ben 'maar' een hobbybakster-taartenmaakster en wil niet voor een godsvermogen en een grote hoeveelheid vullingen maken om ze vervolgens weg te kunnen gooien. Zo vaak maak ik geen taarten dus is ook lastig om ze voor een andere taart te gebruiken...
Hebben jullie hier ervaring mee? Hoe doen bereiden jullie dit voor? Welke vullingen laten jullie proeven? Ik hoor het graag van jullie, morgen boodschappen doen  :o

Groetjes, Kirsten

Lovely little cupcakes <3

2 Laatst bewerkt door MariekjeJo (14-08-2015 15:17)

Re: Proeven voor bruidstaart

Veel vullingen kun je invriezen. Zie dit topic http://forum.deleukstetaarten.nl/viewtopic.php?id=91996

Maak eerst voor jezelf een lijstje met wat jou makkelijk lijkt/kunt. Die lijst zou je door kunnen mailen, maar aangezien je morgen al boodschappen doet...
Je kunt van tevoren (vandaag nog?) vragen (ik zou bellen) in welke richting ze denken; fruit/choco, mousse/botercrème/jam/banketbakkersroom etc.
Verder kun je maken wat je zelf regelmatig gebruikt, sturen kan niet zo kwaad... 0:-)

Succes, reuze spannend zeg!

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

Hoi,

Je kunt een paar vullingen met ze afspreken en hier dan hele kleine proeftaartjes van maken en daar ook een klein bedrag voor vragen.
Ik zou wel van te voren nog een aanbetaling op de bruidstaart vragen, want stel nou dat ze toch naar iemand anders willen gaan, dan is je werk voor niets geweest.
Ik heb wel eens bij een bruidspaar 10,00 gevraagd voor een heel klein taartje. Zij wilde een miniatuur van hun bruidstaart. Het taartje was toen voor 6-8 personen.

Ook al ben je maar een hobbybakster, jij moet toch ook voor je ingrediënten betalen, en er wat aan verdienen. Van te voren kun je dit met het bruidspaar afspreken. Als ze daar niet meer akkoord gaan, dan weet je meteen waar je aan toe bent.

Bedankt voor de snelle reacties.
Een aanbetaling op de taart ga ik sowieso vragen, daar heb ik het binnenkort nog even over met ze. Heb ook een berichtje gestuurd en hopelijk reageren ze daar snel op.
En dat invriezen, doen jullie dat gewoon in tupperware of dergelijke bakjes? Of doen jullie dat in zakjes? Want dan vind ik het wel interessant en wat waard om dat eens te proberen.
Zat er ook aan te denken om bijvoorbeeld twee of drie basissen te pakken en die aan te vullen met bijvoorbeeld chocola of vruchten. Dit wordt mijn vierde bruidstaart en zo'n taart heeft toch wel even een andere lading dan de verjaardagstaarten. Daar geef ik meestal twee biscuitsmaken en twee vullingen door als ze het zelf niet weten.
Ik ga het meemaken en zie jullie reacties tegemoet :)

Lovely little cupcakes <3

5

Ik gebruik gewoon plastic bakjes die je goed kunt afsluiten om in te vriezen. Succes verder.

6

Ik vraag het bruidspaar vooraf ook altijd waar ze van houden. Meestal stel ik dan een aantal combinaties voor omdat zij vaak niet goed weten wat te combineren is. Ook heb ik wel eens een lijst met alle mogelijke vullingen gemaild om ze hieruit te laten kiezen. Ik maak dan 3 kleine taartjes en vraag hier 25 euro voor. Wanneer ik dan de taart mag magen trek ik 12,50 euro van het totaal bedrag af. Het kost mij immers ook materiaal en ingrediënten.