1

Onderwerp: MBC geschift maar al op taart... en nu?

Hoi allemaal,

al een paar jaar gebruik ik MBC om mijn taarten af te smeren, gaat altijd goed. Nu heb ik gisteren drie taarten (stapeltaart) gemaakt en heb ik gisteravond (in de schemering) nog even afgesmeerd. Nu haal ik ze vanmorgen uit de koelkast om te bekleden en zie ik dat de MBC geschift is :( nog nooit gebeurd, dus had er ook geen rekening mee gehouden. Nu is mijn vraag of iemand weet hoe ik het op kan lossen; kan ik de MBC er af halen en morgen afsmeren met nieuwe MBC? Ik durf eigenlijk niet zo goed nu te bekleden met fondant, omdat ik bang ben dat het dan gaat smelten. Het is een bruidstaart, dus hij moet wel even buiten de koelkast 'overleven' (weliswaar voor mijn eigen bruiloft, maar toch ;))

Iemand tips?

2

Re: MBC geschift maar al op taart... en nu?

Ik vrees dat je het eraf moet halen... Tjee en nog bij je eigen taart... In elk geval alle geluk voor jullie grote dag en huwelijk!

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

3

Re: MBC geschift maar al op taart... en nu?

Volgens mij scheidt bij schiften het vet zich af van de vaste ingrediënten. Dus ik denk niet dat je meer lans hebt op smelten (er komt immers geen vocht vrij -want dat zit er niet in) Maar ik denk dat het er vooral niet zo smakelijk uit ziet en dat je geen strakke onderlaag krijgt.
Ik zou voor de zekerheid alles er af halen...
Veel plezier op je grote dag!

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

4

Re: MBC geschift maar al op taart... en nu?

Bedankt voor de tips (en de gelukswensen)! Heb het er inmiddels afgehaald en met nieuwe MBC afgesmeerd want wilde het risico toch niet lopen.