Onderwerp: Opdracht Bruidstaart, ik zoek tegenhanger voor vulling

Hoi medebaksters,

Ik heb een vraagje wat voor "zuurtje" ik kan gebruiken bij de door-de-klant-uitgekozen-vulling, = laag botercreme(mix) met chocolade orero koekjes gemengd+ laag chocopasta met cocosrasp uit een zakje erover heen gestrooid.

Ik gebruik eigenlijk altijd een tegenhanger met al dat zoet.
Ik maak mijn taarten met 2 laagjes. Onderin dus de "fruit vulling" en bovenin de bekende bc.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Zelf dacht ik aan ananas of de gele vruchten uit blik. Kan ik daar zelf een vulling maken op basis van de bekende vlaaivullingen ?

Ik hoor graag ook andere tips m.b.t combinaties voor de vulling hierboven.

Oja de andere taarten worden chocolade met kersen v.v.

Alvast bedankt!

Liefs, Denise

Re: Opdracht Bruidstaart, ik zoek tegenhanger voor vulling

Ik zou zelf gaan voor frambozen, jammie. Klinkt er lekker de vulling tot nu toe. Succes! :thumb:

Groetjes Kirsten

Hoi,

Ik vind een luchtige bavarois er heel goed bij passen, dan zou ik wel gaan voor frambozen- of aardbeienbavarois. Rood fruit is een uitstekende combinatie bij chocolade. Maar citroenbavarois kan ook heel goed hierbij. Persoonlijk houd ik niet van fruit uit blik, maar ga ik liever voor vers!

Hoi Kristen,

Ja ik wist dat er ook andere mogelijkheden/combinaties moesten zijn. Welke vorm vulling zou jij dan gebruiken? Een frambozen jam met extra verse frambozen erop?

5 Laatst bewerkt door Denesjuh'sDecoraties (08-08-2015 09:57)

Hoi Saskia,

Ja dat kan natuurlijk ook nog...Ik zou er zelf nooit echt voor kiezen om een vanille bc met oreo koekjes en kokos te combineren met een frambozen bavarois. ...?
Maar nu heb ik ook nooit een stap verder kunnen zetten i.v.m mijn lichamelijke beperking. Ik ben gebonden aan de aantal uren werk dus was ik vaak genoodzaakt om voor de vlaaivullingen te gaan als tegenhanger.
Nu gaat het wat beter en kon ik ook voor het eerst een grote opdracht aannemen.

Bedankt voor je reactie.

Denesjuh'sDecoraties schreef:

Hoi Kristen,

Ja ik wist dat er ook andere mogelijkheden/combinaties moesten zijn. Welke vorm vulling zou jij dan gebruiken? Een frambozen jam met extra verse frambozen erop?

Dat klinkt al goed, je idee. Zo heb je een beetje het zoete van de jam en het zuurtje van de verse vruchten.

Groetjes Kirsten

Top!
Oh ik ben zo opgelucht haha
Zat mij niet lekker.
Ik ga dit maar even doorgeven aan de stiefmoeder van de bruidegom (zij (ik had gisteren hier thuis de taartbespreking maar ik was zo nerveus. Was niet helemaal naar m'n zin. Vergat aantal puntjes waaronder dit.)

Dank je wel  :thumb:

Begrijpelijk, ik heb van de week ook mijn eerste bruidstaart bespreking thuis gehad. 's Avonds om 22.15 hebben ze gebeld en de volgende dag zaten ze bij mij aan tafel..... Ook best nerveus maar we zijn er uit gekomen en dit is ook gelijk mijn grootste opdracht tot nu toe, ook 4 lagen met een losse taart erbij.

Er zijn altijd kleine dingen die je vergeet te vragen. Ben ook erg blij met dit forum, er is vaak wel iemand die raad weet.

Groetjes Kirsten

9 Laatst bewerkt door saskiahuisman (08-08-2015 11:00)

Hoi Denise,

Wat je wel moet bedenken bij een bavarois (omdat dit met slagroom is gemaakt) dat de vulling maar 1 dag houdbaar is. Je kunt natuurlijk ook gaan voor banketbakkersroom met een lekker smaakje of met verse frambozen. Langer houdbaar en toch lekker luchtig en romig.

Ja idd Saskia. Ik ben gevraagd om de taart de avond van te voren op lokatie op te bouwen en daar gaat het dan de koeling in voor de volgende dag na het diner.
Dank je wel voor het meedenken.  :thumb:

Hoi Kirsten,
Jeetje!  Das kort dag de dag erna. Pfff
Ik vind het wel spannend zeg. Ik heb net mail contact gehad en ze laat het helemaal aan mij over. Word ik ook nog een beetje verrast.
Best blij nu ik de vrijheid heb.
Zoek nu wel een standaard of plateau....Die op een voet vertrouw ik niet niet echt voor een stapel van 30/25/20/15 cm.... :S
Waar ga jij/aanvrager de taart op presenteren?

12

Ik zet mijn taart standaard op een beklede cakedrum, die op de tafel komt te staan.
Met zo'n gevaarte vertrouw ik een standaard op voet ook niet aangezien ze de taart daarop ook gaan aansnijden.

Groetjes Kirsten

13

Als je toch de vrije hand hebt zou ik een oreocreme doen, een chocoladecreme (dus bc met chocolade erdoor) met diepvriesframbozen erin gedrukt, en een laag frambozenjam. Ik zou de kokos achterwege laten.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart