1

Onderwerp: Muziektaart

Mijn lieve oma werd afgelopen weekend 80 jaar en is gek op muziek en piano spelen. Thema hoefde ik dan ook niet lang over na te denken.
Ben redelijk tevreden, alleen hadden de taarten veel strakker gekund. Ik weet niet of het komt door het weer (het was niet echt heel warm afgelopen weekend) of door de nieuwe wat zachtere fondant van funcakes, maar mijn taarten zweetten behoorlijk. Het plakte zo dat ik amper kon smootheren... Erg balen.
25 cm gevuld met aardbeibavarois en aardbeijam.
20 cm gevuld met citroenmousse en lemon curd.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-48XYGQ7V.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WPUN3CSM.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NL63Y8UX.jpg

Thnx 4 watching!  :cool:

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

2

Re: Muziektaart

Vind hem mooi en wat leuk dat je oma nog steeds piano speelt.
Ik heb ook pas wat pakjes funcakes fondant gekocht en vond het ook zo zacht en ik had er wat tylose door gedaan om er een olaf mee te maken en ik kreeg het niet mooi er kwamen allemaal barstjes in.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

3

Ja, toch andere fondant kopen de volgende keer.
heb mezelf al gemeld, moet in stapeltaartenrubriek  O-)

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

4

[MOVE] --> Stapeltaarten :)

En ik vind het een leuke taart! FunCakes is idd wat zachter geworden, best wel wennen vind ik ook, vooral als je fan bent van stevigere fondant. Maar het heeft dan weer niet zoveel met het zweten te maken.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Heel mooi!

6

leuk gedaan!

7

Mooi!

ik kan ook niet goed werken met de zachtere funcakes. Ik hou van stevige fondant.

8

Wauw, lady-vall wat een enorm leuke en mooie taart , heel erg leuk hoe je het thema verwerkt hebt, prachtig hoor!!! :thumb:

en natuurlijk gefeliciteerd met je oma :)

9

Baklataart schreef:

Wauw, lady-vall wat een enorm leuke en mooie taart , heel erg leuk hoe je het thema verwerkt hebt, prachtig hoor!!! :thumb:

en natuurlijk gefeliciteerd met je oma :)

Lief, dankje!!

10

Heel leuk!

11

Wat een mooie taart. Gefeliciteerd met Oma. met 80jr nog piano spelen, knap hoor!
Vind de taart ook zo leuk staan op het tafelkleedje en de gezellige kopjes erbij. Mooi!!

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

12

Bianca1969 schreef:

Wat een mooie taart. Gefeliciteerd met Oma. met 80jr nog piano spelen, knap hoor!
Vind de taart ook zo leuk staan op het tafelkleedje en de gezellige kopjes erbij. Mooi!!

Dankje! Sterker nog, ze speelt vrijwillig meerdere keren per week piano voor bewoners van bejaardentehuizen! Ze is nog zo jeugdig en vol leven :)

13

leuke taart hoor!
Ik werk met callebaut fondant..dat vond ik nadat ik funcakes had gebruikt en satin ice had geprobeerd erg fijn werken, ook qua smaak niet te zoet, maar ook ik heb laatste paar keren dat mijn taarten gaan zweten en niet kan smootheren..erg vervelend, hierdoor kan ik ze niet strak afwerken helaas.
Ik weet ook niet echt wat ik eraan kan doen behalve proberen de koelkast zo warm mogelijk te houden :)

14

Leuk gemaakt!!!
Is tylose trouwens hetzelfde als de eetbare lijm? Ik zie dat woord hier zovaak voorbij komen, maar geen idee wat het is

15

Nee, met tylose en water kun je eetbare lijm maken. Tyloepoeder zorgt ervoor dat je fondant goed uithardt. Bij boetseersels is dat handig.

16

Leuk ontwerp ik vind m er heel goed uit zien hoor. Met warm weer blijft het toch lastig. Massa Ticino is een fondant die geschikt is voor in de tropen, wel prijzig maar superfijne fondant.