1

Onderwerp: Recept gevraagd lekkere Cupcakes

Ik mag binnenkort een bestelling van cupcakes maken, ik maak ze normaal van een mix maar wil ze nu zelf gaan maken.
Ik vraag me af wat nou een goed recept is voor lekkere zachte cupcakes die niet droog zijn?
Mijn vraag hier aan jullie medebaksters is welk recept jullie gebruiken voor jullie aanvragen? en welke goed bevalt.

Alvast bedankt.
Groetjes Astrid.

2

Re: Recept gevraagd lekkere Cupcakes

Ik gebruik het recept van Rudolph uit zijn boek. Die zijn superheerlijk. Iedereen die mijn cupcakes proeft die wil niets anders meer :)

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

3

Bedankt Bianca1969, ik ga hem opzoeken :)  :thumb:

4

Ik gebruik voor chococupcakes het recept van Jemma (Crumbs and Doilies): (https://) youtu.be/g4NGdLIpw5c maar dan zonder de caramel. Zacht en heeel vol van smaak!

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

5

Ik heb de cupcakes vanavond van Rudolph gemaakt, ze smaken inderdaad erg lekker.
Misschien heb ik ze toch ietsje te kort of te hoog gebakken( had ze in het midden van de oven staan ) want de onderkant was nog wel erg wit en ietsje plakkerig nog en de bovenkant was bruin en knapperig.
Ik zal het denk toch nog ééns moeten proberen, maar ze smaken in ieder geval erg lekker :)

6

astap79 schreef:

Ik heb de cupcakes vanavond van Rudolph gemaakt, ze smaken inderdaad erg lekker.
Misschien heb ik ze toch ietsje te kort of te hoog gebakken( had ze in het midden van de oven staan ) want de onderkant was nog wel erg wit en ietsje plakkerig nog en de bovenkant was bruin en knapperig.
Ik zal het denk toch nog ééns moeten proberen, maar ze smaken in ieder geval erg lekker :)

Dat hoort idd niet zo te zijn. Bij mij zijn ze niet plakkerig en overal gelijk. Misschien stonden ze te hoog in de oven?

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

7

Hoi, ja ik denk dat ik ze de volgende keer iets lager moet zetten en wat langer :)
Oefening baart kunst he.. gewoon nog ééns proberen, de smaak ligt het niet aan :)

Maar omdat ik voor 1 Augustis een cupcake bestelling heb staan, moet ik deze keer denk gewoon de mix gaan gebruiken... voor de zekerheid ;)

8

Als je de kerntemperatuur meet op 95° C. weet je zeker of de cupcakes gaar zijn.

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

9

Bedankt Connie11

10

Ik heb ook al van allerlei recepten en cc-mixen uitgeprobeerd. De beste cc maak ik met dit recept:
- 125 gr roomboter
- 125 gr suiker
- 125 gr zelfrijzend bakmeel
- 2 eetlepels melk
- 2 eieren

Oven voorverwarmen op 170 graden
Daarna cc 18 minuten in de oven op 170 graden (of iets langer: ff kleur checken)

11

Bedankt Boppe!

deze heb ik al ééns gemaakt en vond ik toen ook prima recept, alleen een beetje droog, dus misschien toen ietsje te lang in de oven gehad.
Moelijk om de juiste recepten te vinden :) en voor iedereen is het weer anders.
Ik heb deze in ieder geval opgeslagen en zal gewoon blijven proberen .

12

http://forum.deleukstetaarten.nl/search … d=37807320

Heel veel forum leden zijn erg enthousiast over dit recept van Laura Vitales

13 Laatst bewerkt door astap79 (01-08-2015 22:05)

Hoi Anja66

De link werkt niet, maar toch bedankt :)
Ik zal haar recept is gaan opzoeken..  :thumb:

Ik heb hem gevonden :D
Ik had hier inderdaad over gelezen en had hem opgeslagen , bedankt!