1

Onderwerp: zelf topper maken HELP

Ik wil graag voor bovenop een taart een muzieksleutel van fondant.
Ik heb hiervoor een koekjesuitsteker. Ik wil het fondant redelijk dik houden, toch wel 1 cm dik.
Maar het probleem is dat ik het dan met geen mogelijkheid uit de uitsteker krijg. Kan wel met mijn vingers duwen maar dan zitten er deuken in.
Heb nu een dunne versie uitgestoken, maar dan zit ik weer met het probleem dat ik er geen prikker in kan doen. Hoe zouden jullie dit oplossen?

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

2

Re: zelf topper maken HELP

2 dunnere uitsteken en op elkaar plakken met de prikker ertussen. En dan de rand netjes afwerken/dichtwrijven.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

Zo dat is een snelle reactie en bovendien een hele slimme, had ik nog niet aan gedacht :)!!!!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

4

Huishoudfolie over je fondant leggen en dan uitsteken.

Help mijn vrouw heeft een hobby

5

O ja ook al zo'n goeie!!!! Bedankt iedereen

6

Wat ik wel eens doe met decoraties die op de taart komen en wat dikker moeten zijn, is gewoon uitsnijden met een hobbymesje. In jouw geval zou ik de muzieksleutel uitprinten en dan uit dikkere fondant snijden. De uitgerolde fondant laat ik wel even drogen. Dan kun je beter en mooier uitsnijden. Voordeel van deze manier is dat je je muzieksleutel zo groot of klein kan maken als je zelf wilt  ;)
Als je liever de koekjesuitsteker wilt gebruik dan zou ik flink wat tylose er door doen of de uitgestoken sleutel in de vriezer leggen. Dan krijg je echt geen deuken wanneer je deze uit de vorm drukt  ;)