1

Onderwerp: koek-creme

verzoek van 4 dames die graag een stapeltaart mee willen nemen naar het afscheid van groep 8.
Ze zijn eruit welke smaken ze willen: bovenste laag (15 cm) naturel biscuit met witte oreo botercreme, middelste laag (20 cm) chocobiscuit met bueno botercreme, onderste laag (25 cm) chocobiscuit met opgeklopte ganache en wat kersenjam voor een frisje.
De onderste laag is het probleem niet, maar die andere 2... Hoeveel van die koekjes moet ik erin doen? En hoe doe je dat? Gewoon verkruimelen? Grote stukken, kleine stukken?
Zouden jullie 1 of 2 lagen vulling maken?
Ook nog een frisje toevoegen bij de oreo en bueno?? Wat is daar dan lekker bij?

2 Laatst bewerkt door MariekjeJo (07-07-2015 07:54)

Re: koek-creme

Hoi!

Ik maak wel vaker botercrème waar Oreo door zit. Ik koop altijd zo'n rol, en dan maak ik er eerst iets van 7 fijn. In een originele verpakking, zo'n rol, zitten 14 oreo's. Die 7 verkruimelde Oreo's mix ik dan voorzichtig door mijn botercrème. Ik spuit mijn vulling altijd op mijn cake/biscuit (zorg er wel voor dat je een grooote opening hebt anders knapt je spuitzak...). dan strooi ik er nog wat grof verkruimelde Oreo's over en dan de volgende laag biscuit/cake.
Voor Bueno zou ik een beetje hazelnootpasta en melkchocolade door de botercrème doen; wat in de bueno zit is ook hazelnoot, melkchocolade zit er om heen. Je kunt hazelnootpasta kopen of zelf maken ( à la pindakaas  https://youtu.be/nRcdC8v6z-k). Doe er niet te veel hazelnootpasta door, het moet een vleugje zijn. En dan een paar, ik denk zo'n 15 buenos in de voorgekauwde stukjes; elke bueno in 4en.

Hoop dat je er wat aan hebt!

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

3

Hoi MariekjeJo,

Thx!!
Bedoel je met 'hazelnootpasta en melkchocolade door de bc doen' gewoon broodsmeersel en kleine stukjes chocolade ( (grof) raspen ofzo), of smaakstoffen hazelnoot en chocolade?
'in de voorgekauwde stukjes'? Huh? die snap ik niet helemaal...
En verkruimel je de oreo's erg klein, of is dat afhankelijk van je smaak?
Ik maak mijn bc eigenlijk altijd naturel, of hooguit met wat fruitigs erdoor.

4 Laatst bewerkt door MariekjeJo (09-07-2015 16:37)

Met hazelnootpasta idd het broodsmeersel al is het meer van de pindakaas dan nutella:
http://www.ah.nl/producten/product/wi12 … ta-crunchy
Melkchocolade er gesmolten doorheen doen: smelten, halfuurtje laten staan en dan erdoorheen mixen.
Buenos zijn verdeeld in 4 stukjes, dat bedoel ik;)
7 Oreo's echt tot fijn zand vermalen en de overige 7 in een zakje doen, een paar klappen met de deegroller en dan is t goed.
Suc6

5

Creme gemaakt met gesmolten pure Callebaut chocolade en stukjes hazelnoot vind ik ekkerder dan de hazelnootpasta, die bevat negen van de tien keer niet eens echte chocolade. Ja kint die ook maken met melk chocolade, maar ik vind de smaak beduidend minder lekker dan

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

6

Het is hazelnootpasta met dezelfde structuur als pindakaas. Dat smaakt echt naar hazelnoot.