1

Onderwerp: suikerbakkerspoeder...

hey hey Me again...

Ik probeer hier al die vullingen uit van op de site...en kom heel regelmatig "suikerbakkerspoeder" tegen...
Maar wat is dit precies?
Is dit iets typisch Nederlands? of is dit hetzelfde als icingsuiker? Of is dit gewoon bloemsuiker? :think:

I know domme vraag, maar onder die naam vind ik het precies niet hier in België... :o

groetjes

2 Laatst bewerkt door SweetTooth (07-07-2015 13:11)

Re: suikerbakkerspoeder...

Suikerbakkerspoeder is een soort poedersuiker, waar een andere hulpstof aan toe is gevoegd (of eruit gehaald, dat weet ik nou niet zeker meer  :grr: )

Gevonden: "FunCakes Suikerbakkerspoeder is een poedersuiker met gedroogde glucose. Rijk en romig van smaak en met een fijnere structuur dan gewone poedersuiker. "

http://www.deleukstetaartenshop.nl/func … oeder-1-kg

O, en zie de FAQ:  http://www.deleukstetaarten.nl/faq/wat- … kerspoeder

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3 Laatst bewerkt door Esther68 (07-07-2015 13:38)

Ik dacht altijd dat sbp dezelfde structuur als gewone Van Gilse poedersuiker, maar dat bij de Van Gilse een antiklontermiddel in zat. Jaren geleden hier op het forum gelezen  ;)
Oeps  :o  :o  had de links niet geopend en wist dus niet dat het er al stond  :o  ;)

4

Poedersuiker is ook net wat grover dan suikerbakkerspoeder, en de laatste klontert amper. Ik gebruik altijd suikerbakkerspoeder van van Gilse, prima spul

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

Bedankt voor de info dames!

Maar waar is dit te verkrijgen? :think:
Groetjes

6

sowieso bij diverse webshops en taartenwinkeltjes
ik verwacht dat groothandels zoals hanos, sligro of makro het ook wel zullen hebben

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

7

Ik koop altijd een emmer van Van Gilse van 5 kilo (bij Aribacakes)
@tigrasas: Ik heb altijd begrepen dat het even fijn is maar het door het antiklontermiddel fijner lijkt. Ik heb een hele fijne zeef en merk geen verschil  ;).
De suikerbakkerspoeder plakt meer, waardoor deze veel minder/bijna niet stuift (=voordeel  ;) ).

suikerbakkers poeder is alleen suiker
poedersuiker kan zetmeel en/of antiklontermiddel inzitten.

suikerbakkers poeder kan je oa gebruiken voor suikertrekken borstplaat icing

Als je zondigt zondig dan lekker

9 Laatst bewerkt door Tigrasas (16-07-2015 22:16)

Ik koop het bij Makro,of Sligro, voor een emmer van vijf kilo rond de zeven euro dacht ik
Voor zover ik weet is het alleen suiker, heb even op de emmer gekeken maar zie niets staan wat op anti klomtermiddel  lijkt
Ik heb beiden eens onde de loep gelegd, maar de sbp is echt fijner van structuur

Oh, en stuiven lukt ook wel hoor in mijn Kenwood als ik 1 op 1 creme maak.....uche uche

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

10

Ik roer de boter en sbp meestal eerst, zodat de kans op stuiven minimaal is  ;) . Tussen de goedkopere poedersuikers (Lidl, Aldi) en Van Gilse zit duidelijk verschil. De goedkopere is veel grover. Tussen Van Gilse en sbp merk ik eigenlijk niks, maar als er onder de loep verschil is te zien, zal dit wel zo zijn  :y