1 Laatst bewerkt door Dyon (06-07-2015 09:23)

Onderwerp: Mijn aller eerste taart, meteen een frozen taart!

Goedendag allemaal,

Zoals de tittel het al zegt mijn aller eerste taart en moest een frozen taart zijn.
Uiteraard met heel wat schoonheids foutjes maar moet zeggen het viel niet mee om met 30 graden "even"
Een taart te bekleden, en die suikerparels op die eetbare plaatjes bleven maar vallen door de warmte, dat ik maar in de koelkast ben gaan verder werken met m,n lijm: papje van fondant wat een werk met heel wat binnensmonds gevloek.

Maar de glimlach van mijn dochter maakte alles goed, en het boetseren van olaf was ook heel leuk!

http://s14.postimg.org/4bdly6e4t/image.jpg

http://s21.postimg.org/gsv22s4ir/image.jpg

http://s1.postimg.org/fxzt2lxa3/image.jpg

Ik ben ook een muts, was beetje balen dat de foto's zo klein geplaatst werden op dit forum, maar als je er op klikt kun je ze vergroot zien, weer wat geleerd! :O  :D

Lieve groet,
Dyon

Re: Mijn aller eerste taart, meteen een frozen taart!

Prachtige taart!

3

Als dit je allereerste taart is dan gaan we nog veel van jou horen! Wat een kunstwerk, zeker ivm hitte...

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

4

Wauw, wat een super mooie taart en wat ontzettend knap van je gelijk een stapeltaart als eerste taart :thumb:

Super goed van je dat je zo'n mooie taart hebt gemaakt en dan ook nog met deze temperaturen =D

5

Schitterend werk en dat voor je eerste taart, ongelooflijk!! Terecht dat je dochtertje blij was. :D

“Find something you're passionate about and keep tremendously interested in it.”

6

:o jeetje wat een lieve reacties!

Ja, dit is inderdaad mijn eerste taart en vond het best wel pittig met het weer.
Ik heb veel rond geneusd en gelezen op dit forum voordat ik het aandurfde hahaha.
De vulling was ook heel simpel botercreme met eetbare glitters Elsa blauw natuurlijk  ;) en bosvruchten jam.

Voor aanstaande zaterdag nog een frozen taart voor haar kinderfeestje deze wordt simpel 1 laag zelfde vulling en dan gewoon ijsberen Elsa topper en ook de olaf gemaakt van fondant doet nog een rondje mee.

7

Mooi voor je eerste taart!
Lees ik goed, had je een "papje" van fondant als lijm? Wat stel ik me daar bij voor?
Om het voor jezelf makkelijk te maken, zou ik voor zaterdag zorgen dat ik eetbare lijm in huis heb ;) Werkt super makkelijk! Succes!

8

[MOVE] -> stapeltaarten

9

Top hoor zeker voor een eerste taart, heeel knap

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

10

Kleine stukjes fondant in heel klein beetje heet water dat laten oplossen dan wordt het een papje en alles plakt prima! Op de eetbare plaatjes had ik al een week van te voren die parels opgeplakt en ging prima. Alleen door hitte lieten sommige parels los en moest opnieuw geplakt worden, vandaar dat het er schots en scheef op zit echt irritatie factor als ik de foto zie :think: ze zaten prachtig strak ovaal, maar warmte is een boosdoener!

Nou voor zaterdag wordt het een 1 laag ronde taart heel simpel met hier en daar een ster en verder geen poespas ;)

11

Wauw, als dat jouw eerste taart is dan zullen er nog vele mooi exemplaren volgen!  Toppie hoor!