1

Onderwerp: Merenguebotercrème ontdooien

Hoi dames,

Komende dagen ga ik samen met een vriendin een taart maken om het schooljaar af te sluiten. Nu heb ik een paar weken geleden merenguebotercrème gemaakt. Daar had ik zoveel van over dat ik het zonde vond om het weg te gooien, ik heb het dus ingevroren.
Morgen ga ik het voorbereidend werk doen, en dan wil ik ook de botercrème weer ontdooien. Mocht het niet lukken dan heb ik nog tijd om het opnieuw te maken.

Moet ik het er nu al uithalen? Moet ik het in de koelkast laten ontdooien of gewoon op het aanrecht?
En opkloppen, moet dat als het bevroren/koelkasttemperatuur/kamertemperatuur is??

Overige tips over merenguebotercrème ontdooien zijn ook van harte welkom!

Lfs Marieke

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

2

Re: Merenguebotercrème ontdooien

In de koelkast laten ontdooien en dan ongeveer twee uur voordat je het gaat gebruiken op kamertemperatuur laten komen. Dan even opkloppen voor gebruik.

Tieneke

3

Super dankjewel!

4

Meestal heb ik weinig geduld  O-). Ik ontdooi mijn bc dan in de magnetron. Dit is wel de 1:1, maar zou het met mbc ook doen. Kort in de magnetron en op lage watt en dan steeds kijken of ie al goed is. Dan heel goed doormixen  ;)

Als het ontdooit is heel lang mixen, dan komt het terug goed

6

Gelukt? Ik was vanavond zelf even licht in de stress, want de boel ging in de schift. Er zit aardbeienjam doorheen, dus ik kneep hem wel even. Maar inderdaad, na flink mixen, kwam de boel weer bij elkaar zoals cuppie cuppie al zei.

Tieneke

7

Gelukt! Na een nacht in de koelkast en toen 4 uur op kamertemperatuur was t nutelladikte. Nog in de koelkast gehad tot vandaag, 20 seconden op 300W,  et voila.