1

Onderwerp: Ideetjes graffitit taart of cupcakes?

Voor mijn dochters verjaarsdagsfeestje wil ik graag een taart of cupcakes maken in graffiti thema (we gaan iets met graffiti doen tijdens het feestje. Vandaar... ;) ).
Ik heb al gegoogled en zie van alles met een airbrush voorbij komen, maar die heb ik helaas niet. Uiteraard kan ik een poppetje boetseren wat graffiti aan het spuiten is. Maar misschien hebben jullie originele  tips/ideetjes? Zou ik bijvoorbeeld iets kunnen doen met een frosty print?

Dank jullie wel alvast!

2 Laatst bewerkt door Esther68 (26-06-2015 10:03)

Re: Ideetjes graffitit taart of cupcakes?

Ik zal,proberen een foto te plaatsen en weet niet of het lukt, maar tussen mijn taarten op FB staat ook een graffiti taart. Ik heb dit ook zonder bus gedaan. Je zou kunnen googlenen op graffiti font/letters? Ik heb toen een lettertypen geïnstalleerd en deze uitgeprint. Toen uitgesneden uit fondant. Ik weet niet meer of ik de letters al gekleurd had of deze later gedust of geverfd heb.
Edit...heb
http://s4.postimg.org/jxyvul355/image.jpg

3

Esther68 schreef:

Ik kan nu geen foto plaatsen, maar tussen mijn taarten op FB staat ook een graffiti taart. Ik heb dit ook zonder bus gedaan. Je zou kunnen googlenen op graffiti font/letters? Ik heb toen een lettertypen geïnstalleerd en deze uitgeprint. Toen uitgesneden uit fondant. Ik weet niet meer of ik de letters al gekleurd had of deze later gedust of geverfd heb.

Dank je wel voor de tip :thumb: . Had gisteren gegoogled op die graffiti letters. Ziet er idd leuk uit. Ik zou misschien zo'n ontwerpje op frosty kunnen laten afdrukken...
Ik ga in ieder geval op FB naar jouw graffiti taart op zoek!

4 Laatst bewerkt door LaLuub (26-06-2015 19:59)

Je kunt het op frosty sheet laten afdrukken (kost wel behoorlijk als je het moet bestellen: 9 euro ofzo incl verzenden), maar je kunt het ook gewoon zelf maken. Ik installeer niets qua lettertypen, maar pak het voorbeeld van internet wat ik een mooi lettertype vind, knip&plak die letter in Word of Powerpoint ofzo, trek het naar het gewenste formaat en print het gewoon op wit papier uit. Dat knip ik uit, leg het (met een beetje crisco ingesmeerd) op de fondant, en snijdt het uit de fondant. 
(Als het een friemelig/lastig met aardappelmesje te snijden letter is, dan trek ik het eerst even na met een sateprikker, en dan haal ik het papier er af en snijdt dan uit. Dan heb ik nét iets meer precisie in het snijden, en de scherpe hoekjes 'snijd' ik met het sateprikkertje).
Werkt super. Kost eventjes wat tijd, maar elk letterype is dan maakbaar (behalve als je kleine lettertjes wilt), in de gewenste dikte en zonder investering (behalve tijdsinvestering  :p ).