Onderwerp: Verjaardag broer en zus
Gevuld met verse aardbeien en citroencreme, frambozenjam en pure chocolade creme
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Verjaardag broer en zus
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Gevuld met verse aardbeien en citroencreme, frambozenjam en pure chocolade creme
Wow mooi! En de vullingen, jammie!!
Mooi! Ook weer mooi bijpassend folie/inpakpapier (?) gevonden, maakt het plaatje helemaal af. Vind ik toch erg lastig elke keer, dus ik kom toch steeds weer uit op bekleden met dure fondant.
Wat zijn het weer 2 hele mooi taarten zeg!!! en wat is je strik mooi 
Het gras papier komt gewoon van V en D, het paarse papier van de Action, ik koop altijd en overal inpakpapier, straks begint de schoolspullen tijd weer en dan koop,ik me suf aan kaftpapier, en daar draai ik het hele jaar dan op haha
Gave taarten zeg, en zo strak! Wou dat me dat ook eens lukte. Van dat inpak papier is ook super bedacht. Ik gebruik altijd fondant maar dat scheurt bij mij snel aan de onderkant en dan is het mooie er zo af vind ik.
Het gras papier komt gewoon van V en D, het paarse papier van de Action, ik koop altijd en overal inpakpapier, straks begint de schoolspullen tijd weer en dan koop,ik me suf aan kaftpapier, en daar draai ik het hele jaar dan op haha
Wat ik me nog afvroeg: doe je dan ook nog folie over het inpakpapier? Of koop je al speciaal 'geplastificeerd' inpakpapier/inpakfolie? Ik ben altijd bang dat het helemaal nat wordt en een zooitje wordt met inpakpapier, nog een reden voor mij om het bekleden toch altijd maar weer op fondant te houden...
Ja, dat vraag ik me ook af LaLuub! Kan me voorstellen dat gewoon kaftpapier ook niet heel lang mooi blijft? Of valt dat wel mee met een taartkartonnetje onder de taart?
Je hebt de taarten ook erg mooi bekleed, heb je nog tips hoe je dit goed voor elkaar krijgt?
ik gebruik altijd folie er nog over heen, zonder weekmakers er in want dat is ongezond. Er gaat geen karton onder mijn taart en ik stapel ALTIJD met dowels en cake boards, dus geen rietjes, kitkat of gewone kartonnetjes. Het is gewoon stabieler en met het snijden ook fijner
Het bekleden doe ik net als ieder ander en gebruik altijd het zelfde merk fondant ( maar dat is voor iedereen erg persoonlijk) , ik gebruik alleen flexi smoothers en daarmee kun je alles mooi glad maken. Ik vind niet altijd een scherpe kant mooi, hangt beetje van ontwerp van een taart af, soms laat ik de rand bewust rond aflopen omdat ik dat mooier vind.
In principe krijg je met ganache altijd scherpe randen, maar dit gebruik ik eigenlijk alleen in de zomer, in de winter vaker botercreme, hangt ook er van af wat de klant wil
Dus gewone inpakfolie over het kaftpapier heen trekken (niet dat plakplastic), en that's it? Klinkt goed! Dank je wel Tigrasas.
Ik ga het komende week proberen. Ik moet een low budget taartje maken, is een goed moment hiervoor 
Ja, inpakfolie er over heen. Ik heb die van de Sligro op grote rol,, die is voedselveilig maar daar zit wel iets van vijftig meter op of zo...of misschien nog wel meer.
Tegenwoordig is die folie er ook gekleurd, heb deze links laten liggen omdat er een vieze geur af komt en ik dat niet vertrouw
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Verjaardag broer en zus