1

Onderwerp: Renshaw covering paste

Hallo allemaal,

Van de week heb ik de Renshaw covering paste gekocht bij de leukstetaartenshop omdat ik een taart van 24 cm moet bekleden voor de verjaardag van mijn neefje. Het is sinds lange tijd dat ik weer bak en een taart ga bekleden, ga eerst een kleine taart proberen om te kijken hoe of wat.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/rens … -white-1kg

Nu heb ik de volgende 2 vragen:
- Op de verpakking van de covering paste staat dat 1 kg genoeg is om een taart van 20 cm mee te bekleden. De tabellen van DLT zegt dat je voor een 24 cm taart +/- 575 gr fondant/marsepein nodig hebt. Heb ik dan genoeg of moet ik nog een kg bestellen??

- Moet ik de covering paste nog voorbewerken met Tylose of kan ik hem zo gebruiken?

Alvast bedankt!

2

Re: Renshaw covering paste

Begrijp niet helemaal wat je bedoelt  :O . Als je een verpakking hebt van 1 kilo heb je toch genoeg voor een taart van 24 cm? Meestal gebruik je wel wat meer dan de tabellen omdat je wel mooi moet kunnen bekleden  ;) . Tylose gebruik je alleen wanneer je boetseersels, bloemen, strik maakt. Deze moeten uitharden, wat bij de bekleding niet hoeft  ;)

3

Re: Renshaw covering paste

De verpakking van Renshaw zegt dat 1 kg genoeg is voor een taart van 20cm.
Vandaar mijn vraag, raakte al een beetje in paniek.  :rolleyes:
Maar dan is het duidelijk voor mij :)

4

Re: Renshaw covering paste

1 kg voor 20cm... dat is naar nederlandse maatstaven niet meer te eten. De engelsen en amerikanen doen een 1cm dikke laag.... ;-)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Re: Renshaw covering paste

Ah zo!  :O  ;)  snapte het al niet.... Maar idd, de Engelse en Amerikaanse  bekledingen zijn zeker 2-3 x zo dik als wij gewend zijn  ;)

6

Re: Renshaw covering paste

Ooh moet er idd niet aan denken aan +1cm dikke laag te eten, zo zoet!