Onderwerp: Grote cijfers

Ik wil voor een 60 jarig huwelijk een taart maken met als topper 60.
Hoe kom ik aan de cijfers van een cm of 8 hoog?
En hoe steek ik ze dan in de taart? Gewoon met een satè prikker? Ik ben bang dat ze dan om gaan vallen.

De aanhouder wint!

2

Re: Grote cijfers

Puzzelen? Gewoon een groot cijfer googlen, uitprinten, uitknippen en dan op je fondant leggen en uitsnijden. Je moet ze even goed laten drogen, anders gaan ze inzakken als je ze rechtop zet. Ik zou er een cocktailprikker in doen voor het drogen en ze dan in de taart steken. Als je bang bent voor omvallen, kun je ze in een smal rietje in de taart steken. Als je daar dan nog een bolletje fondant in doet voordat je het stokje erin prikt, kan er niet meer zoveel gebeuren lijkt mij.

Tieneke

3

Bij de xenos verkopen ze ook cijfers van suiker. Die kan je er dan rechtop inzetten. Dit is natuurlijk ook prima zelf te maken van fondant. Je kan ze dan met een sateprikker in de taart prikken.

4

Dat zelf maken gaat prima , ik maak altijd 2 laagjes en daar steek ik voor het drogen de prikkels tussen, staat als een huis!!

cakes, enjoy making, enjoy eating!!

5 Laatst bewerkt door renata2 (04-04-2013 21:28)

deze zijn 6,5 cm hoog:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/koek … r-1-6-5-cm
heb je daar wat aan? ik neem aan dat je de andere cijfers daar ook kunt vinden.

6

Voor de stevigheid met de sateprikkers (1 of 2) moet je de sateprikkers door de hele laag heen prikken. Tot het taartkarton zeg maar. Niet een klein stukje, dan kan het idd omvallen.

Leuk is om de cijfers met het grootste rondje van de sugargun zelf te maken. Eventueel met een patroon onder een plasticje als patroon.
Leef je uit zou ik zeggen :thumb:

Zoek je een printje? Pb mij gerust.

7

Nog een extra vraagje hierover. Ik wil een grote 30 maken voor op een taart zo een 10tal cm hoog.
Waar steek je dan die prikker. Bij een 1 gaat dat, maar bij de meeste cijfers toch niet.
Die halve cm dat er dan in je cijfer steekt, helpt dat. Lijm je dat gewoon extra vast, je cijfer aan je taart?
Nu was ik wel van plan mijn taart enkel af te smeren met ganache, kan je daar dan op lijmen?

8

Als je de cijfers goed laat drogen gaat dat prima. En in het geval van ganache: meteen in de "natte"  ganache steken of wat vloeibare chocoladegebruike om te lijmen.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

9

Als je de cijfers goed laat drogen gaat dat prima. En in het geval van ganache: meteen in de "natte"  ganache steken of wat vloeibare chocolade gebruiken om te lijmen.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

10

je kunt je prikker altijd wel een stuk in een cijfer doen, gewoon schuin steken ;-)
Ik maak ze zelf altijd met gumpaste, da's veel steviger dan fondant.

Als je cijfer/letter maar helemaal droog is, en je prikker door de hele taart komt, staat het stevig hoor  :y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

11

Ik dacht ter plaatse in te steken maar met ganache gaat dat dan niet.
Ik zal maar gewoon eens testen volgende keer bij een 'zomaar taartje', het probleem is enkel dat ik taarten bak om met mijn familie op te eten en dat is anderhalf uur rijden. Maar voor mijn zus haar 30ste verjaardag moet hij dan wel lukken.

12

ik heb ooit een voor een prikkie een letter set gekocht bij dille en kamille, zijn een cm of acht hoog en kun je dikker  uitsteken van gumpaste...stokkies er in en klaar, op mijn site of Facebook pagina kun je ze wel terugvinden, ik weet dat deze sets nog steeds worden verkocht

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

13

euhm, ik bedoel dus cijfer set, geen letters....

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

14

Op de site van dille en kamille zie ik ze niet als ik naar de site ga, maar wel via google. Raar :/
Maar bedankt voor de tip  :thumb: want zijn helemaal niet duur, ik ga er volgende keer eens voor zien.
Maar misschien eerst eens testen als ik een cijfer kan maken dat overeind blijf staan he  :)

15

Ik zoek altijd via Google Afbeeldingen een mooi model cijfer. Even printen, uitknippen en uitsnijden. Zo gepiept en elke keer weer origineel :)

Mijn creaties? Neem eens een kijkje op www.facebook.nl/taartvanbregje of www.taartvanbregje.nl