1

Onderwerp: Ajax logo met royal icing

Goedemorgen Dames,

Ik zou graag jullie hulp / ideeen willen horen over het volgende probleem.

Voor dit weekend moet ik de welbekende Ajax taart maken. Nu ben ik geen held met marsepein maar des te handiger met royal icing. Nu is mijn idee om het logo met royal icing op de fondantlaag te spuiten.

Niet te moeilijk doen gewoon het plaatje overspuiten op een bakpapiertje... maar dan komt natuurlijk het volgende probleem waar ik nog niet over na had gedacht. hoe krijg ik dit dan op de taart ?
Ik zit er zelf aan te denken om het uit te laten harden en hopen dat ik het dan in delen op de taart kan bevestigen. Het gaat alleen om het hoofd van het logo en de rode randen , de letters doe ik wel met marsepein daar heb ik een malletje voor.

Hebben jullie hier ervaring mee ?

2

Re: Ajax logo met royal icing

Ik teken het logo op (bak)papier en prik in de zwarte lijnen gaatjes, dicht tegen klaar aan. Dit papier druk ik voorzichtig met een smoother op het witte vlak. Je ziet dan allemaal kleine gaatjes. Ik ga er dan nog met een tooltje langs en je hebt je logo  ;) . Dan leg ik daar de zwarte lijntjes op. In jouw geval spuit je dan de royal icing erop. Nog makkelijker dan eerst spuiten op bakpapier  ;)

3

Re: Ajax logo met royal icing

Bedankt voor de tip!
Dat klinkt inderdaad een heel stuk makkelijker haha.

Ik ga vanavond meteen proberen en laat je weten hoe het is gegaan!