1

Onderwerp: Verse aardbeien

Hallo allemaal,
Ik mag in een bruidstaart verse aardbeien verwerken. Nu word dit een 3 laags taart met alleen maar rozen van champagne crème gespoten aan de buitenkant. Dus van binnen liever geen crème maar dus iets van aardbeien, op verzoek. Maar ik heb geen idee hoe ik dat het beste kan doen? Ik ben bang dat het te vochtig word. Heb ook al aan witte gesmolten chocola gedacht.
Ik heb al gezocht op het forum maar ik kan niet vinden wat ik nodig heb....kan iemand mij helpen?

Kan ik de crème ook iets steviger maken met bv cocosvet? Ook ergens gehoord.....Want als het warm weer is vrees ik voor de roomboter en ben ik bang dat de rozen een beetje uitgebloeid eruit komen te zien!!!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

Re: Verse aardbeien

Ja je kan ook eerst gesmolten chocolade onder de laag vulling doen maar wellicht is het helemaal niet nodig.

Voor stevigheid zou ik absoluut géén kokosvet gebruiken aangezien het smeltpunt hiervan nog lager ligt als roomboter volgens mij. Waarom ga je geen merengue botercreme gebruiken of de zogenaamde crusting buttercream icing. Die zijn volgens mij stabieler in warmere temperaturen.

Groetjes Kirsten

Okay....bedankt.....ik ga me daar eens in verdiepen....en volgens jouw kunnen de verse aardbeien zo in de taart?

Liefs van Anke

4 Laatst bewerkt door Tante Tien (22-06-2015 19:09)

Ik weet een goed recept voor stevige rozen, ga even zoeken...

Pom pom pom, ik heb het topic zelf geplaatst, maar toch weer even zoeken: http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … id=231766.

Omdat de buttercream een beetje uithardt, iets krokante randjes krijgt dus, hoef je niet bang te zijn dat de rozen gaan druipen. Sterker nog, je kunt de rozen vooraf spuiten en met een beetje buttercream later op de taart plakken. Dan weet je zeker dat ze allemaal mooi zijn. Ik vind het echt een ideaal recept.

Je kunt er trouwens ook mee vullen en de aardbeien erdoor mengen. Zo kaal op de taart leggen, zou ik niet doen. Dan wordt je taart inderdaad nat.
Maar je kunt ook aardbeienjam koken van de aardbeien. Zelf gebruik ik altijd geleisuiker speciaal, half zoet is dat. Dan kun je volstaan met enkel aardbeien.

Tieneke

Helemaal geweldig...dankje.....ik ga snuffelen!

Liefs van Anke

6

Ik gebruik veel verse aardbeien en doe hier altijd een laag witte ganache onder, een hele dunne, maar zorgt er net voor dat het niet te vochtig wordt in de taart. Andere tip, als je verse aardbeitjes gebruikt, EERST wassen, dan pas de kroontjes er af, scheelt ook hoop vocht!

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

7

Oh en als hetw arm is, zou ik zeer zeker afsmeren met witte ganache, krijg je ook strakkere taarten mee

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda