Onderwerp: Vulling bruidstaart

Wie heeft een goed idee voor mij?
Voor de dochter van mijn vriendin mag ik een bruidstaart maken. Nu wil het bruidspaar als vulling een laag aardbeienmousse en een laag bbr. Is dit een goede combinatie, of is zwitsere room dan toch lekkerder dan bbr? Ik heb mijn twijfels?

Kijk ook eens op mijn fb pagina Mar-vellous cakes!

Re: Vulling bruidstaart

Waarom twijfelen als het bruidspaar deze combi wil... :think:

Groetjes Kirsten

Ja, daar heb je gelijk in. Ik ga het zo wel maken.
Nu heb ik nog een vraag, de laatste tijd is mijn biscuit wat droog. Soms ligt dat ook aan de vulling, dat is ook min of meer mijn probleem met de bbr.  Wat gebeurt er als ik een heel klein beetje boter toevoeg aan het beslag?

4

Dat zijn wel koelkast-vullingen........... als de taart op lokatie niet gekoeld kan staan of voor/tijdens het aansnijden lang buiten staat bij bijvoorbeeld 28 graden, dan evt toch iets anders kiezen?

Ja, hij gaat zeker in de koelkast. Nu nog mijn kapsel goed krijgen. Voorheen ging het altijd prima, lekker luchtig en niet droog. De laatste tijd zijn ze hartstikke droog. Ik heb niets veranderd, behalve dat ik vroeger maiseieren gebruikte en nu vrije uitloop eieren. Zou het daar aan kunnen liggen? I gebruik niet de funmix cake, maar maar het recept van "suikertaartjes". Heb al zitten denken om er een heel klein beetje boter bij te doen. Kan dat?
Wie heeft voor mij het ei van Columbus :P

6

Als je boter toevoegt krijg je een vorm van cake. Het wordt dan vooral zwaarder.
Ik zou eerder kiezen voor iets minder lang bakken en evt. tremperen.
En anders toch weer terug naar de maiseieren.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym