1

Onderwerp: Rode en zwarte kleurstof wilton

Hallo allemaal,

Ik heb van het weekend een bruidstaart te maken met jawel; zwarte rozen, de taart zelf moet rood worden. Nu kleur ik zelf mijn marsepein en heb net nieuwe potjes kleurstof aangeschaft. Ik kneden en kneden, wat ik ook probeer. Ik krijg mijn marsepein (Zeelandia) dus echt niet zo rood als dat ik hem normaal krijg, en mijn zwart is meer paars.

Iemand tips of kleurstoffen aan te raden die wel werken?

Ik heb serieus 20 minuten lopen kneden! Het enige positieve hieraan is dat ik er spierballen van krijg! :lol:

2 Laatst bewerkt door kimi (16-06-2015 19:43)

Re: Rode en zwarte kleurstof wilton

Zwart en rood zijn de enige kleuren die ik kant en klaar koop of binnenkort airbrush  :P .
Omdat je daar zo belachelijk veel kleurstof voor nodig hebt dat het en te soepel word en vaak ook niet lekker meer smaakt.

Daarnaast vind ik ook dat fondant makkelijker kleurt als marsepein.maar goed dat maakt nu niet uit aangezien er marsepein op de taarten moet neem ik aan.

Kleur he het normaal ook zelf rood/ zwart en marsepein?

3

Re: Rode en zwarte kleurstof wilton

De kleuren van sugarflair (extra red en black black) werken wel! Ook die van RD progel zijn goed.
Met die van Wilton krijg je het nooit rood en zwart  :nooo:

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

4

Re: Rode en zwarte kleurstof wilton

Sugarflair rood heb ik en die is echt goed (maar ik gebruik fondant en geen marsepein). Wilton moet je erg veel kleurstof gebruiken en dan nog is het het niet. Meestal koop ik rood en zwart kant en klaar.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

5

Re: Rode en zwarte kleurstof wilton

Ik kleur normaal wel alles zelf, behalve wit dan :-D Maar had nu voor het eerst echt problemen. Rood is nog wel te redden, en uit ervaring weet ik dat deze kleur iets doorloopt. Maar toch zie je duidelijk verschil, volgende keer maar eens sugarflair proberen dan :-D

6 Laatst bewerkt door Carien (16-06-2015 22:32)

Re: Rode en zwarte kleurstof wilton

Wit kan ook goed zelf hoor. Ik gebruik een combi van kleurpoeder en vloeistof :)
Verder helemaal eens met cakebym.

rood is morgen roder en zwart zal allicht wat donkerder worden, maar die Wilton zwart, dat is 'm gewoon niet :nooo:  Rood en zwart zijn prima zelf te kleuren, maar begin een paar dagen eerder, het trekt nog door :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl