1

Onderwerp: acrylic discs /plexiglas

Hallo allemaal,

Ik wil graag wat ronde platen laten maken voor het strak afsmeren van mijn biscuit. Zo krijg ik ook een loodrechte bovenkant. Hoeveel groter moet ik de platen laten maken? Is het gewoon om ze 1 cm groter te maken zodat ik een halve cm rondom aan botercreme heb? Of zouden jullie bijvoorbeeld een plaat van 20 cm gebruiken voor een biscuit van 20 cm? De biscuit krimpt altijd een beetje. Maar is de tussenruimte dan nog voldoende voor het strak afsmeren?

Ik kijk uit naar jullie tips!

2

Re: acrylic discs /plexiglas

het lijkt mij makkelijker om een (veel) te grote te hebben, dan ben je met 1 plaat klaar :-)
Taart op de kop bij het afsmeren (veel filmpjes op you tube 'ganache upside down')

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3 Laatst bewerkt door cakebym (14-06-2015 21:22)

Ik heb ze 1 cm groter. Maar 8 mm zou ook gaan. Veel minder niet, want dan heb je niet genoeg speelruimte.
Ik heb een set gekocht van 31, 26, 21, 16 en 11. Zo heb ik voor al mijn maten bakvormen een plaat. Ik gebruik dus niet de upside down methode ;)

Edit: ik heb nog wel een niet te duur adresje voor je als je wilt.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

4 Laatst bewerkt door el (14-06-2015 21:39)

Tot nu toe gebruik ik hier cakeboards voor maar ik ben ook aan het kijken naar kunststof of plexiglas plaatjes. Als het mag zou ik ook wel heel graag je adresje willen cakebym

5

adresje graag ook voor mij.

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

6

Dan haal je daarna de taart weer van het plexiglas af dus? En jan he ze opnieuw gebruiken?

7

Heb je voor mij ook dat adres?

Aan het huishouden doen ga je niet dood, maar ik neem liever geen risico!
http://creataartjes.webklik.nl

8

Ik zal het dan maar gewoon hier plaatsen ;) : Ik heb ze besteld bij Graveco (.nl).
Kosten waren nog geen €29,- voor de set (3 mm dik). Mooi glad afgewerkt, ook de zijkant. Zij maken ze vaker voor in de patisserie sector. Ik had ze binnen een paar dagen in huis, echt super. Ik heb gewoon een mail gestuurd en een offerte gevraagd.

Tot nu toe gebruik ik hier cakeboards voor maar ik ben ook aan het kijken naar kunststof of plexiglas plaatjes. Als het mag zou ik ook wel heel graag je adresje willen cakebym

Je legt 'm er bovenop. En dan smeer je af. Maar eronder kan net zo goed denk ik. Maar onder het gebruik van een karton kom je niet uit, anders kan je de taart niet meer verplaatsen.

www.facebook.com/cakebym

9

Dank je wel ! Ook voor de uitleg. Heel logisch dat he wel een karton moet gebruiken.

10

Bedankt cakebym!! ik ga ze eens bellen. Dat van dat karton snap ik hoor, ik bedoelde dat ik het nu met twee cakeboards doe, één boven en één onder, de onderste blijft dan uiteraard zitten. Maar met één plaat zou het ook kunnen natuurlijk zolang je maar met een haakse schraper werkt.

11

Geen idee wat er bedoeld wordt..
Maar ik zet m'n taart op een draaibaar glazen kaasplateau, ideaal!!
Voor nog geen 5 euro gekocht bij de Dirk (supermarkt)

12

Bedankt cakebym!! ik ga ze eens bellen. Dat van dat karton snap ik hoor, ik bedoelde dat ik het nu met twee cakeboards doe, één boven en één onder, de onderste blijft dan uiteraard zitten. Maar met één plaat zou het ook kunnen natuurlijk zolang je maar met een haakse schraper werkt.

Aha! Ik snap 'm ;)
Ik gebruik idd een haakse schraper (zo'n plastic ding, werkt prima).

www.facebook.com/cakebym