1 Laatst bewerkt door astap79 (07-06-2015 12:11)

Onderwerp: Eerste vierkante taart ( oefen taartje )

Hallo,

Ik heb voor over een week een vierkante taart staan en die had ik dus nog nooit gemaakt... oei even oefenen dus maar.
Ik had nog wat resten fondant liggen dus een oefen taartje gemaakt voor onszelf , dit valt nog niet mee zeg... botercreme eronder werd zacht en met glad wrijven dan wrijf je juist deukjes erin, tenminste dat leek zo .
Ik hoop dat het volgende week goed gaat , maar is nog niet makkelijk om de hoeken strak te krijgen en te zorgen dat het fondant niet gaat scheuren in de hoeken.

Tips zijn van harte welkom! :D
Fijne dag, groeten Astrid.

http://s24.postimg.org/odfskeqoh/DSC_2886.jpg

2

Re: Eerste vierkante taart ( oefen taartje )

Ziet er goed uit hoor!!!

Ik vind 'm ontzettend goed gelukt! Lekkee blijven oefenen en heel veel plezier hiermee!

4

Bedankt Baklataart en taartensprookje!
De taart moet maandag af zijn, ik zal er een foto van plaatsen hier op het forum :)

5

Leuk kijk er naar uit!!

Succes met bakken :)

6

Tip: taart goed afstrijken en dan uurtje of nachtje in de koelkast..... Dan is hij hard genoeg om strak te bekleden!! Deze ziet er al goed uit!

7

Bedankt Boppe voor je tip! ik ga me daar maar goed aan houden :)

8 Laatst bewerkt door LaLuub (13-06-2015 08:10)

idd wat Boppe zegt: de botercreme hard laten worden in de koelkast. Ik doe zelf 1e laag botercreme, ca 1 uur  in koelkast hard laten worden, en dan - als de taart écht strak moet worden (zoveel moeite neem ik niet als het voor een taartje voor onszelf is  :lol: ) - een 2e laag botercreme, en die weer in de koelkast goed hard laten worden (paar uur/nachtje).

De fondant goed zacht hebben (evt met wat crisco), dan gaat het minder gauw scheuren. En dan met 2 smoothers bij de randen naar elkaar toe werken.

Maar deze 1e van jou vind ik al heel mooi. Als die van volgende week net zo wordt, dan zal niemand daar wat van zeggen hoor!  :thumb:  (behalve positieve dingen  :lol: )

9

Hartstikke bedankt LaLuub, erg fijn om te horen.
Ik laat hem gewoon een nachtje in de koelkast met de creme en de volgende ochtend bekleden  :thumb: