1

Onderwerp: Taart met suikerbloemen in koelkast??

Lieve bakkers,

Ik hoop dat jullie ervaring mij kan helpen.
Aanstaande vrijdag moet ik een bruidstaart leveren met orchideeën van flowerpaste.
Nu willen ze graag dat ik de bruidstaart al voor de ceremonie lever en deze op locatie nog in de koeling zetten. Ik ben alleen bang dat dit niet gaat met de suikerbloemen. Of is deze gedachten onterecht en is jullie ervaring dat dit goed kan.

Daarnaast hoop ik dan dat het personeel op locatie de taart neerzet zonder de bloemen te beschadigen..
De orchideeën worden op het bovenste taartje geplaatst en buigen af naar beneden (hoop dat jullie snappen wat ik bedoel

2

Re: Taart met suikerbloemen in koelkast??

7 berichten, ben je zó onzeker erover? :lol:

Hoe laat wordt de taart aangesneden?

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

3

Schaam me rot met 7 berichten  :o
Ik probeerde het bericht te versturen via mijn telefoon maar kreeg steeds de melding 'error'..
Dus toen dacht ik dan maar via de laptop en toen zag ik ze opeens wel staan..en heb nog niet gevonden hoe ze weg te krijgen  :grr:

Maar om je vraag te beantwoorden..dit heb ik gevraagd maar nog geen reactie gekregen.
Hoe lang denk je dat het zou moeten kunnen?

4

ik ga je even melden, het topic staat er wat vaak... ;-)

In principe kan paste in de koelkast, mits goed droog.
Waarom moet de taart in de koeling?
Wat voor vulling zit erin?
Hoe lang voor het aansnijmoment moet je de taart leveren?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Ik kreeg steeds een error bij het plaatsen via telefoon, maar op mijn laptop zag ik dat de berichten toch geplaatst waren en zie nergens een verwijderknop..

Maar fijn dat je wilt meedenken.
Ik heb gevraagd wanneer de taart wordt aangesneden, maar hier heb ik nog geen reactie op gekregen.
Alleen dat dit voor de ceremonie is..

De vulling is aarbeienbotercreme en jam, dus wel een vulling die langer goed blijft uit de koeling.

6

Nou, in principe als de bloemen goed uitgehard zijn, moet het geen probleem zijn. Alleen zijn de ko de lingen op locatie vaak erg vochtig.
Ik zou persoonlijk zo dicht mogelijk op het aansnijden bezorgen

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

7

Dan zou ik hem niet in de koeling plaatsen met zo'n vulling persoonlijk. Gewoon veilig in taartdoos op plek niet in de zon en niet waar iedereen constant langsloopt.

8

Mijn bloemen zijn altijd heel gebleven. Maar wat anouckjewel ook al zegt..de koelingen daar zijn vaak vochtiger en kouder dan thuis. Mijn taartenkoelkast staat minder koud dan mijn privé koelkast, juist vanwege het voorkomen van smelten enz. Ik zou de taart vrijdag wel proberen om zo lang mogelijk koel (niet te koel) te houden omdat het erg warm (en broeierig?) wordt. Afgelopen vrijdag vond ik een dramaweer om taarten maken  :s . Ik zou ook de taart zo laat mogelijk op locatie zetten en dan pas de bloemen erop te zetten, als dit tenminste kan.