1

Onderwerp: Advies gevraagd gender reveal tweeling

Voor aanstaand weekend is me gevraagd een gender reveal taart te maken. Super leuk, heb er mega zin in!
Ze krijgen een tweeling, en jawel, een jongen en een meisje.
Hoe kan ik dit nu het veste aanpassen betreft vulling en biscuit?
Blauwe biscuit en roze vulling ? Of Blauwe en roze biscuit met witte vulling en dan wel meerdere lagen biscuit anders wordt ie zo laag. Gewoon ongekleurde biscuit en een laag blauw en een laag roze vulling? Wat zou er het mooiste uitzien?
Of heeft iemand andere leuke ideeen?

Als het leven je citroenen geeft, maak dan limonade (of taart natuurlijk )

2

Re: Advies gevraagd gender reveal tweeling

Voor hoeveel personen moet de taart zijn?
Bij de mogelijkheid tot een stapeltaart zou ik twee taarten maken.
Zo niet, dan zou ik twee lage biscuits bakken en om en om blauw en roze lagen doen met drie lagen witte vulling.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

3

Ok zou ook om en om roze en blauw doen met een witte vulling . Witte chocomousse/ botercreme met smaakje/ Zwitserse room / laagje lemoncurd zou ook kunnen dat is neutraal qua klaar en wel lekker fris en kan onder bijv. Zwitserse room.

4

Ik ben van het luie en zou een blauw biscuit bakken en dan de botercreme roze maken. Dan hoef je geen twee biscuits te bakken.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Taart moet voor 20 personen worden, dus geen stapeltaart :nooo

Vulling van witte chocomousse klinkt goed. Heb ik alleen nog nooit gebruikt. Is dat niet heel zoet en moet er dan nog jam onder ofziets? Weet niet of een laagje jam wel mooi staat bij aansnijden.
De lemoncurd heb ik een keer gemaakt en die was niet te eten. Dus daar moet ik eerst nog eens even naar kijken waar het fout ging. :Y

Ik denk er nog even over na, ben namelijk ook wel een beetje van de makkelijke, dus blauwe biscuit roze vulling lijkt me ook wel wat.

6

Ik zou een gewone biscuit maken en dan de taart in drie lagen snijden ( zoals je meestal doet) dan in de middelste laag een rondje eruit halen en dan in de taart roze en blauwe muisjes stoppen, als je de taart dan aansnijdt "stromen" de muisjes eruit. Is ook leuk en verrassend en niet zon gedoe met kleuren

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

7

Pooh schreef:

Ik ben van het luie en zou een blauw biscuit bakken en dan de botercreme roze maken. Dan hoef je geen twee biscuits te bakken.

:lol:  :lol:

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

8 Laatst bewerkt door anouckjewel (09-06-2015 13:31)

20 personen is minimaal een 25cm.
Ik zou het voor jou én de ouders leuker en makkelijker maken en er een stapeltaart van maken.
20 en 15 cm is 20 pers

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

9

of double barrel 17,5cm en dan om en om, zoals anouckjewel zei. Ziet er vast erg leuk uit :y

:think: Wat smaakte er niet aan je lemon curd? Je moet heel zachtjes garen, anders stolt je ei :S .... was dat het probleem?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

10

Heb je de checkerboard cakepan? Dan zou ik een roze/blauwe geblokte taart maken.

Je kunt dit ook zelf door twee biscuits te bakken en daar ringen uit te steken en die om en om terug te leggen:
https://www.youtube.com/watch?v=v525E95Cvp8

Spectaculair met aansnijden!

Of een half blauw en een half roze biscuit tegen elkaar aanleggen. Dan blijft de verrassing nog wat langer ;)

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

11 Laatst bewerkt door bloempie (10-06-2015 13:40)

Wat een leuke ideeen allemaal. :Y

Stapeltaart kan idd wel  *D daar word ik wel weer blij van want wordt wel heel leuk.

Maar.... die geblokte binnenkant is ook helemaal leuk. Dat is weer eens iets anders. Heb alleen de checkerboard cakepan niet dus moet het zoals op het filmpje. Lijkt me niet zo moeilijk toch? Hoop ik.

Double barrel heb ik nog nooit gemaakt. Staat nog op mijn to do lijstje want ik vindt ze super gaaf. Maar het lijikt me zo moeilijk om ze recht te krijgen en mooi te bekleden.

Ga nog even alle ideeen op een rijtje zetten. Er zitten zulke leuke dingen bij. Heb nog tot vanavond, ga straks bakken *D

12

Carien schreef:

:think: Wat smaakte er niet aan je lemon curd? Je moet heel zachtjes garen, anders stolt je ei :S .... was dat het probleem?

Mijn lemoncurd was bitter en heel zuur tegelijk. Was echt vreselijk vies. Gelukkig was ie voor ons zelf =D maar durf dat echt niet te maken voor iemand anders. Eerst nog maar een keer proberen maar heb geen vrijwilligers meer thuis om de lemoncurd te proeven.  :lol:

13

Witte chocomousse is niet onwijs zoet. Maar hoeft zeker geen extra laagje erbij. Ik gebruik hem vooral als redelijk neutrale romige vulling. ( de makkelijke versie van dit forum ).

14

Maar.... die geblokte binnenkant is ook helemaal leuk. Dat is weer eens iets anders. Heb alleen de checkerboard cakepan niet dus moet het zoals op het filmpje. Lijkt me niet zo moeilijk toch? Hoop ik.

Volgens mij is dat zelfs makkelijker dan met de chekerboard pan. Wat een onding om te vullen...
Volgende keer bak ik de drie lagen en gebruik ik de divider om te snijden denk ik.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym