1

Onderwerp: Het leed dat chocolade aardbeien heet..

Hoi!

Ik hoop dat ik dit onderwerp in de goede categorie plaats.

Persoonlijk vind ik aardbeien met chocolade echt DE ultieme combinatie, super lekker!

Nou heb ik al een aantal keer de nodige aardbeien door de chocolade gahaald maar ik loop iedere keer tegen hetzelfde probleem is;
Als ik ze bijvoorbeeld savonds door de chcolade haal dan leg ik ze op een bakpapier zodat ik ze dan de volgende dag er makkelijk af kan halen. Als ik dan smorgens kijk, is er helemaal vocht uit de aardbei gekomen en is de onderkant van chocolade aardbei helemaal soppig en zit er geen chocolade meer... Heeft iemand een idee hoe dit kan?
Heb al vanalles geprobeerd.. in de koelkast / buiten de koelkast/ zowel met melk - wit - puur geprobeerd/ de chocolade verder af laten koelen..

Ben heel benieuwd!

2

Re: Het leed dat chocolade aardbeien heet..

Klein&fijn is een show-rubriek, dus helaas niet de goede ;-)

[MOVE] -> taartdecoratie algemeen

3

Oke, dankjewel!

Weet misschien iemand nog wel een oplossing?  O-)

4

denk niet dat iemand ze zolang kan laten liggen ,dus het probleem niet kennen :lol:  :lol:  :9  :9

5 Laatst bewerkt door kimi (10-06-2015 16:44)

Die dingen zijn bedoeld om binnen een paar uur te consumeren. ( of minuten.  :lol: ) . Gewoon geen nacht laten liggen.

6

Tempereer je je chocolade? Dan stolt het en wordt het hard, doe je dat niet dan blijft je chocolade zacht.
En sowieso snel opeten.  O-)

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

Ik heb helaas niet altijd tijd om a la minute chocolade aardbeien te gaan maken.

Ik tempreer de chocolade wel altijd.. Ik ga het nog een keer proberen!

Als iemand nog tips heeft of bekend is met het probleem hoor ik het graag!

8 Laatst bewerkt door kimi (15-06-2015 16:16)

Tja ik denk dat dit gewoon iets is dat geen dag van te voren gemaakt kan worden . Simpelweg door het vocht van de aardbei.

Ik zou dan of last minute of wat anders of de mensen zelf laten doen.