1 Laatst bewerkt door astap79 (04-06-2015 21:09)

Onderwerp: Voetbalspeler , maar hoe besvestigen op taart??

goedenavond ,

Ik heb heel veel moeite gehad met dit poppetje te boetseren, en uiteindelijk de zoveelste poging dacht ik dacht hij er denk ik wel mee door kan, hij is nog niet helemaal af ( er moet nog een getal op 'z'n shirt komen en dan nog ff nalopen, misschien het wit in het oog opnieuw )

Maar........... nu heb ik maar een klein stukje prikker onder de schoen uit komen en deze valt dus om als ik mijn Zout molentje erachter weg haalt.
Heeft iemand tips hoe ik deze toch op de taart kan bevestigen?
Ik dacht zelf misschien om te proberen om een zwart rondje uit te steken en dan poedesuiker met drupje water te mengen en onder de schoenen aan te brengen en zo op het rondje, dan met de zout molen als ondersteuning en nacht weg zetten om te laten drogen? maar weet niet of dit stevig genoeg is dat hij niet alsnog achterover valt.

Ik hoor graag jullie ideeën.

groetjes Astrid.

http://s13.postimg.org/y7e4yf2wj/DSC_2876.jpg

Helaas is de foto niet recht neergezet.

Re: Voetbalspeler , maar hoe besvestigen op taart??

Hey Astrid,

Tof geboetseerd, joh!
Ik zou, als je geen grote prikkers wilt steken, gaan voor wat RI. Volgens mij is dat lekker stevig...

Succes!

3

Hoi tante Taartje,

Dankje, is echt niet makkelijk zeg!

Ik heb in de benen wel prikkertje en die steken een cm door de zool van de schoenen heen.
de benen zijn al gedroogd en nogal dun, dus om grotere prikkers erin te steken gaat nu natuurlijk niet meer lukken, durf hem nauwelijks aan te raken, ben zo bang dat hij alsnog mislukt haha.
ik wil dus de kleine prikkers er wel in laten en met die cm wat eruit steekt in een dik stuk fondant steken en met royal icing ( zelfgemaakte van poedersuiker en water )  bevestigen.
Ik zal het denk toch maar moeten proberen, langere prikkers wordt hem toch niet meer  :s

4

Poedersuiker en water is niet genoeg, dat wordt niet hard. Royal icing maak je met eiwit(poeder). Dat wordt echt hard.
Maar dan nog kan het weinig hebben. Ik zou echt proberen of de kleine prikkers niet gemakkelijk loskomen.
Als dat wel zo is, kun je er weer een sateprikker insteken. Die steek je niet verder dan je gedaan hebt met de kleine prikkers.
Waarschijnlijk zijn ze nu te lang, maar dat kun je weer afknippen. Zorg dat ze echt tot op je taartkarton komen.

Wat je ook nog kunt proberen is rietjes in de de taart te steken, die je vult met gumpaste, royal icing of fondant met tylose. Daar steek je dan weer je kleine prikkers in. Dat lijkt me in elk geval steviger dan rechtstreeks in de taart en mooier dan met een blok fondant eronder.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

5

och jeetje... bedankt cakebym voor je reaktie!
Ik zie het een beetje somber in nu, ik zal maar wat proberen en anders  misschien maar opnieuw maken.

6

Ik heb nu toch maar nieuwe benen gemaakt, en heb Cakepop stokjes gebruikt, daar de huidskleur fondant omheen geplakt en denk wel 5 cm onder de zool uit laten steken, het blijft in de piepscuim staan alhoewel de stokjes beetje schuin staan ingedrukt ( gaan bij mij nooit recht naar beneden haha )
Ik hoop dat dit voldoende is voor op de taart, en dan wat RI onder de schoenzolen.
De benen zijn wat langer geworden en hij is misschien niet meer helemaal goed qua verhouding, maar hoop dat deze toch taartwaardig is .

http://s2.postimg.org/z3quuteut/DSC_2879.jpg

Hey gekkie, natuurlijk is je voetballertje taartwaardig! Je hebt er gewoon veel te lang veel te ingezoomd naar gekeken en ziet nu ieder frummeltje zitten. No worries: hij is leuk en mooi en gewoon goed.  :)

8

haha Ja dat is ook zo Tante Taartje :D
Ik heb hem ondertussen ook nog even een kleine nek gegeven ;) en dacht daarna idd ook van....nu niets meer aan doen :)

9

Hij is echt heel erg leuk geworden, ik vind zijn benen absoluut niet te lang. Je mag er trots op zijn! Echt doen he?

Tieneke

10

Bedankt Tieneke! :D

11

Super leuk en heel knap geboetseerd en je hebt het super goed opgelost, hij zal pronken op je taart :thumb:

12

Hij is super leuk! Grappig juist, die "slungelige" benen. Niks mis mee hoor.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

13

hahaha Thanks Cakebym :)