Onderwerp: Caramel & Chocolate Truffle Tartelettes
Had een recept gevonden en een eigen draai aan gegeven.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Caramel & Chocolate Truffle Tartelettes
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Had een recept gevonden en een eigen draai aan gegeven.
Mooi!!!. Ziet er erg lekker uit.
Hmmmmm.... Het water loopt me in de mond!
Zou je misschien het recept willen delen?
Zien er weer zalig uit, kunnen zo in de vitrine van je eigen banketbakkerij
Groetjes Vonn
Hmmmmm.... Het water loopt me in de mond!
Zou je misschien het recept willen delen?
Helemaal mee eens!
Oh.... wat prachtig zijn deze! En zo lekker... Kom maar op met je winkel Marion!
Tieneke
Geweldig, ziet er niet alleen heel lekker uit maar ook erg mooi!
Die zien er alweer heerlijk uit!!!!
Allereerst wil ik jullie natuurlijk weer heel hartelijk danken voor jullie leuke reactie dankjewel
Ik heb het recept wel maar heb er mijn eigen draai aan gegeven.
Ik heb de truffels dus niet gekocht maar zelf gemaakt en gevuld met chocolade ganache en heb er kleine gebakjes van gemaakt i.p.v. één grote dus ik hoop dat jullie er iets aan hebben.
Salted Caramel & Chocolate Truffel Tart
Opbrengst: 1 tart (ongeveer 10-12 porties)
Ingrediënten:
Korst
1 eidooier
1 eetlepel. slagroom
1/2 theelepel vanille-extract
185 gram bloem
67 gram poedersuiker
1/4 theelepel zout
113 gram boter
Karamel
25 karamels lonka
2 eetlepels. slagroom
1/2 theelepel goede kwaliteit zeezout
Ganache
115 gram chocolade
1/2 kop zware room
15 Lindt LINDOR truffels, gehalveerd
ongezoete cacaopoeder (voor afstoffen)
Routebeschrijving:
Oven voorverwarmen op 190 graden
Maak de korst
Klop eigeel, room en vanille samen in een kleine kom en zet apart.
In een keukenmachine, mengen meel, suiker en zout ongeveer 5 seconden.
Toevoegen boterblokjes de keukenmachine en puls tot het mengsel op maïsmeel, ongeveer 15 seconden.
Met de machine draait, voeg het eimengsel en blijven tot het deeg begint te vormen, ongeveer 12 seconden te verwerken.
Wikkel het deeg in plasticfolie en chill ongeveer 15 minuten.
Rol het deeg tussen twee stukken plastic omslag, ongeveer 1/4 "dik. Rol het deeg in de algemene vorm van uw pan. Ik gebruikte een lange rechthoek (14" x4 "), maar je kon een ronde scherpe pan te gebruiken.
Verwijder de bovenste laag van plastic wrap, dan draai het deeg over, in de pan, zodat het over de zijkanten te hangen. Gemak deeg in de pan door voorzichtig op te tillen rand van deeg met één hand terwijl u het deeg in de hoeken met de andere hand. Laat geen deeg dat is opknoping over de randen in de plaats voor het moment. Druk voorzichtig op het deeg in de bosjes langs de zijkanten van de pan (het toevoegen van stukjes van het deeg als nodig is), dan rollen een deegroller over de bovenkant van de pan om te trimmen overtollige deeg.
Dek scherpe pan met plastic omslag en plaats in de vriezer gedurende 30 minuten. (Dough gevoerd scherpe pan kan strak worden gewikkeld in plasticfolie en maximaal 1 maand bevroren)
Na 30 minuten (of meer), verwijder taart uit diepvries, verwijder plastic omslag, en zorgvuldig op een vel folie in de bevroren scherpe shell, die de randen. Top folie met taart gewichten, droge bonen of droge rijst te verzwaren de folie.
Plaats voorbereid taart op een bakplaat en bak ze in een voorverwarmde 190 graden oven gedurende 30 minuten. Na 30 minuten, verwijder voorzichtig de taart gewichten en de folie en bak ze (onbedekt) voor een extra 5-10 minuten, tot ze goudbruin zijn.
Zet opzij om af te koelen.
Maak de caramel
Uitpakken toffees en plaats in een kom met slagroom. Verhit in de magnetron 3-5 minuten bij 50% vermogen, het controleren en roeren van elke minuut of zo. Zodra de karamels zijn gesmolten, roer goed en voeg zout. Roer, vervolgens opzij om een paar minuten afkoelen.
Giet karamel in de (meestal) gekoeld korst. Verplaats hele taart naar de koelkast en chill ongeveer 10 minuten.
Bereid truffels door te snijden ze in de helft. Ze hoeven niet perfect te zijn stukken, maar als je een paar te breken, kunt u ze gewoon toe te voegen aan de ganache (wanneer u de gehakte chocolade toe te voegen aan de room, zoals hieronder is gericht).
Maak de ganache
Hak de chocolade in kleine stukjes.
Verwarm de room in een kom in de magnetron tot zeer heet (maar geen noodzaak om te koken). Voeg gehakte chocolade en laat het zitten ongeveer een minuut (als je een paar gebroken truffel stukken, kunt u ze toevoegen als goed). Na een minuut, roer tot de chocolade volledig gesmolten en goed gecombineerd.
Plaats de schaal in de koelkast en laat het een beetje dikker. Je wilt het gewoon zacht genoeg om te storten, maar dik genoeg dat wanneer je het boven de truffels ze zullen blijven in plaats (en niet zinken in de ganache) zijn. Controleer de koelkast en roer ganache elke 10 minuten of zo tot de gewenste dikte is voldaan. Giet chocolade op de top van karamel laag, en verspreid als nodig is met een offset spatel.
Top ganache met gesneden truffels, vervolgens stof taart met cacaopoeder.
Chill ongeveer 15 minuten, dan dienen bij kamertemperatuur
Dit is de originele foto van het recept.
Ziet er heerlijk uit!!
Heerlijk
Wat zien ze er grappig uit.
Ik vind jouw versie mooier dan het origineel.
En wel net zo leuk dat je ook de truffels zelf hebt gemaakt.
Welke bakvormen heb je precies gebruikt voor de tartelettes en de bolletjes?
Wat zien ze er grappig uit.
Ik vind jouw versie mooier dan het origineel.
En wel net zo leuk dat je ook de truffels zelf hebt gemaakt.
Welke bakvormen heb je precies gebruikt voor de tartelettes en de bolletjes?
Hartelijk dank voor je compliment
Ik heb deze bolvorm gebruikt ( zie linkje ).
https://www.bouwhuis.com/gereedschappen … 0-h-25mm-8
En dit bakvormpje van fat daddio's de 6,3 cm ( zie linkje )
http://www.deleukstetaartenshop.nl/fat- … -3cm-pk-25
Dank je wel voor het antwoord.
Leuk hoor, hoe jij vaak ergens een eigen draai aan geeft.
Dank je wel voor het antwoord.
Leuk hoor, hoe jij vaak ergens een eigen draai aan geeft.
Dankjewel
oh, echt wat mooi en heerlijk!!!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Caramel & Chocolate Truffle Tartelettes