1

Onderwerp: Mini kruimelvlaaitjes

Mijn baksel van dit weekend. Eerst van Rhenen naar Wageningen gefietst in de regen, want ja het bakpapier was op... Het was een heel gepruts (deeg plakte aan mijn handen ipv aan de vorm), ik had veel te veel kruimels, de kruimels kleurden niet... Maar ze smaakten heeerlijk.

http://s16.postimg.org/6mc63aqv5/1534716_838868546187221_1880377010999899769_o.jpg

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

2

Re: Mini kruimelvlaaitjes

Ze zien er ieder geval erg lekker uit.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

3

Jummie!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

4

Zien er wel echt heerlijk uit!!

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

5

Ik vind ze er erg lekker uitzien.
Misschien wil je het recept delen?

6 Laatst bewerkt door MariekjeJo (03-06-2015 06:14)

Tuurlijk!
Deeg en kruimels
-    200 gram bloem
-    70 gram fijne kristalsuiker
-    8 gram bakpoeder
-    80 gram volle Franse kwark
-    2 el zonnebloemolie
-    2 el volle melk
-    1 ei
-    45 gram boter
-       75 gram cakemeel

Als je zelf bbr maakt:
-    230 ml melk
-    200 ml slagroom
-    1 Vanillestokje
-    2 tl Custardpoeder
-    3 Eieren, gescheiden
-    30 gram suiker
Als je het met een pakje doet:
-    ½ zakje banketbakkersroommix van dr. Oetker
-    ½ ei
-    175 ml water

Recept:
1.    Zeef de bloem, 30 gram suiker en bakpoeder boven een kom. Doe dan samen met de kwark, de olie, de melk en 1 ei in de keukenmachine. Draai tot een samenhangend deeg. Neem het uit de machine, rol in vershoudfolie en leg 1 uur in de koelkast.
2.    Vet ondertussen de bodempjes van de cupcakevormpjes in. Leg er een strookje bakpapier op en een cirkeltje op de bodem, zoals op de foto:https://www.facebook.com/TaartVanMarieke/photos/a.779636368777106.1073741828.779422795465130/838050512935691/?type=1&theater
Maak de banketbakkersroom. Je kunt dat op de volgende manieren doen:
a.    ½ zakje banketbakkersroommix van dr. Oetker met 175 ml water en een half ei tot een geheel kloppen. Doe in een ziplockbag.
b.    Zelf maken: doe de melk en de slagroom in een steelpan met dikke bodem. Snijd het vanillestokje open en schraap met de punt van een mes het merg eruit. Doe met het stokje in de pan. Verwarm op matig vuur tot net onder het kookpunt. Roer regelmatig met een houten lepel. Verwijder het vanillestokje. Splits de rest van de eieren. Doe de eidooiers met de custardpoeder en 30 g suiker in een kom en roer met een garde. Schenk voorzichtig de hete room al roerend met een garde bij de eieren. Schenk terug in de pan en laat op laag vuur onder voortdurend roeren indikken tot custard. Dit duurt ca. 8 min. Neem de pan van het vuur. Dek af met vershoudfolie zodat zich geen velletje vormt op de custard en laat 30 min. afkoelen. Doe dan ook in een ziplockbag.
3.    Verwarm de oven voor op 180 graden. Neem ondertussen het deeg uit de koelkast en rol het uit tot ongeveer 3 mm dikte. Steek cirkels uit die 4 cm groter zijn in diameter dan de diameter van de bodem van je cupcakevorm.
4.    Doe de boter samen met het cakemeel in een kom en duw tot fijne kruimels. Meng er 40 gram suiker door.
5.    Bekleed de vormpjes met het deeg. Spuit de banketbakkersroom erin, tot het deegbakje tot het randje gevuld is. Strooi er de kruimels overheen.
6.    Bak ze 25 minuten in de oven, de laatste 5 minuten wat hoger in de oven.
7.    Laat in 2 uur afkoelen op een rooster. Serveer koud/op kamertemperatuur. Serveer met een aardbei en bestrooit met poedersuiker

7

Dank je wel voor het delen, ik snap alleen stap 4 niet zo goed,  ik kan in het recept nergens cakemeel vinden.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

8

Oeps... de boter samen met 75 gram cakemeel tot kruimels maken...

9

Super, bedankt!

10

MariekjeJo schreef:

Oeps... de boter samen met 75 gram cakemeel tot kruimels maken...

Oh haha, is dat gewone cakemeel uit een pak?

Help mijn vrouw heeft een hobby

11

Absoluut. Niet moeilijk als t makkelijk kan

12

nou die zien er echt verrukkelijk uit en ga ze zeker een keer maken :thumb: