1

Onderwerp: Chocolade smashcake, met wat bekleden?

Mijn zoontje wordt in juni 1 en ik maak een smashcake, maar loop helemaal vast op de vulling en bekleding...
Fondant is ivm chocolade niet mijn favoriet. Nu dacht ik aan Royal icing, maar ook dat lijkt me geen succes.

Het wordt geen boltaartje, maar gewoon een klein rond taartje. Het mag een lekkere knoeibende worden, want er wordt een mini fotoshoot voor gehouden, waarbij de leukste/mooiste foto wordt vergroot en gebruikt wordt op zijn verjaardagsfeest.

Wie heeft wat ideeën voor wat betreft vulling/bekleding?
Chocolade cake bakken heb ik vaak genoeg gedaan, maar ze vullen en bekleden nog niet, dus qua smaak ben ik wat inspiratieloos

Re: Chocolade smashcake, met wat bekleden?

Het moet natuurlijk wel lekker kliederen. Wat dacht je van vlaaivulling en banketbakkersroom?
Je zou kunnen afsmeren met botercreme die kun he een kleurtje geven voor leuk effect.

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

Re: Chocolade smashcake, met wat bekleden?

Ja dat is misschien wel een idee, vlaaivulling, eventueel met wat aardbeitjes erbij.
Leuk kleurtje aan de buitenkant is altijd goed.

Ik ben alleen niet zo'n fan van botercreme. Misschien dat ik het kan mixen met monchou ofzo...

4

Re: Chocolade smashcake, met wat bekleden?

smashcakes worden meestal niet gevuld... gewoon opspuiten met toeven (gekleurde) slagroom?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Re: Chocolade smashcake, met wat bekleden?

Nederlandse smashcakes misschien niet... Maar Amerikaanse varianten zeker wel.
Pinterest staat vol smashcakes die gevuld zijn :)

Ik ga er 1 dun laagje vulling in doen, aardbei met slagroom. De rest opspuiten met gekleurde slagroom (mooi blauw).
Mijn zoontje is dol op chocola en aardbei en hij wordt maar 1 keer 1!