1

Onderwerp: Bob de Bouwer

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10481615_941056502613276_4375766361859043859_n.jpg?oh=1fa083405214cb98d80ec2a4eacc5c04&oe=55CDCC38

2 Laatst bewerkt door astap79 (22-05-2015 20:44)

Re: Bob de Bouwer

ohw wat een prachtige strakke taart zeg!
Ik vraag me altijd af hoe iedereen die taarten zo strak krijgt, mijn taarten zijn nooit gelijk, dus moet ik dan opvullen met botercreme om ze zo recht te krijgen, maar dan heb je weer zo'n dikke laag creme aan de buitenkant.
waar smeer jij mee af als ik vragen mag?

groetjes Astrid.

3

astap79 schreef:

ohw wat een prachtige strakke taart zeg!
Ik vraag me altijd af hoe iedereen die taarten zo strak krijgt, mijn taarten zijn nooit gelijk, dus moet ik dan opvullen met botercreme om ze zo recht te krijgen, maar dan heb je weer zo'n dikke laag creme aan de buitenkant.
waar smeer jij mee af als ik vragen mag?

groetjes Astrid.

Dank je!
Ik smeer af met botercreme, maar niet zo dik eigenlijk, Mijn taarten komen al recht uit de bakvorm eigenlijk... ik draai ze dan om (dus de iets bollere kant naar beneden) en dan heb ik al mooie randen, doorsnijden en vullen dan goed en geduldig afsmeren, goed hard laten worden in de koelkast. Daarna heel geduldig met marsepein bekleden, als alles bedekt is berwerk ik de rand met twee smoothers die ik naar elkaar toe beweeg, niet te hard (dan krijg je opstaande randjes) maar zachtjes en zo dan ongeveer 3x de hele rand rond tot ik tevreden ben.... hopelijk heb je hier iets aan?

4

Hartstikke bedankt voor je uitleg!
Toch komen ze bij mij niet zo heel recht uit de vorm, of lijkt dat het na het doormidden snijden en vullen dat ze wat uit vorm raken.
Ik draai ze ook om en gebruik bakblik van de shop, maar een goed biscuit bakken is ook weer een kunst op zich haha.
jou taarten zijn in ieder geval heel mooi.  :thumb:

5 Laatst bewerkt door Jessi bakt (22-05-2015 21:27)

astap79 schreef:

Hartstikke bedankt voor je uitleg!
Toch komen ze bij mij niet zo heel recht uit de vorm, of lijkt dat het na het doormidden snijden en vullen dat ze wat uit vorm raken.
Ik draai ze ook om en gebruik bakblik van de shop, maar een goed biscuit bakken is ook weer een kunst op zich haha.
jou taarten zijn in ieder geval heel mooi.  :thumb:

Misschien moet je dan een scherper mes gebruiken? Ik gebruik een patisserie mes en geen taartzaag ofzo, dat vind ik echt ondingen

6

Bedankt voor de tip!  :)

7

astap79 schreef:

Bedankt voor de tip!  :)

graag gedaan

8 Laatst bewerkt door Baklataart (23-05-2015 17:52)

wat een mooie en leuke taart, super strak en mooi geboetseerd hoor :thumb: