Onderwerp: Aardbei Meringue Roses gedoopt in de Chocolade
Meringue gemaakt van gedroogde aardbeien en jelly.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Aardbei Meringue Roses gedoopt in de Chocolade
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Meringue gemaakt van gedroogde aardbeien en jelly.
Oh dear.... die zien er echt weer mjummie uit!!
Grappig dat je gelatine hebt gebruikt. Dat heb je denk ik gedaan voor het stabiliseren van de eiwitten.
Ook voor de kleur? Of komt de kleur door de gedroogde aardbeien?
En merk je veel verschil in luchtigheid en/of smaak?
Grappig dat je gelatine hebt gebruikt. Dat heb je denk ik gedaan voor het stabiliseren van de eiwitten.
En merk je veel verschil in luchtigheid en/of smaak?
Het is een recept dat ik gevonden heb op pinterest en de jello pudding stond daar ook bij.
Ik denk dat het alleen voor de smaak is want je gooit alleen de poeder er doorheen.
Qua smaak merk je dat het naar aardbeien smaakt maar verder is het hetzelfde als de gewone meringue.
Nokkie schreef:Grappig dat je gelatine hebt gebruikt. Dat heb je denk ik gedaan voor het stabiliseren van de eiwitten.
En merk je veel verschil in luchtigheid en/of smaak?Het is een recept dat ik gevonden heb op pinterest en de jello pudding stond daar ook bij.
Ik denk dat het alleen voor de smaak is want je gooit alleen de poeder er doorheen.
Qua smaak merk je dat het naar aardbeien smaakt maar verder is het hetzelfde als de gewone meringue.
3 grote eiwitten
85 gram Strawberry Jell-O
37 gram basterdsuiker
10 gram gevriesdroogde aardbeien
1/2 theelepel puur vanille-extract
Chocolade Chips (om te dippen, gebruikte ik bitterzoete chocolade hier)
Verwarm de oven voor op 100 ° C. Lijn 2 bakplaten met bakpapier of silicone mat.
Grind gevriesdroogde aardbeien en suiker in een keukenmachine tot een poederachtige. Opzij zetten.
Plaats de eiwitten in een grote kom en met een elektrische mixer uitgerust met zwaai gehechtheid, sloeg op medium schuimig. Giet de Jell-O, en aardbei mengsel in de kom in een langzame, gestage stroom. Schakel mixer op hoge en blijf slaan tot de eiwitten stijf en glanzend, ongeveer 5 minuten. Voeg vanille-extract tot net gecombineerd.
Schraap de meringue in een spuitzak voorzien van een medium ster tip en pijp de koekjes op de beklede bakplaat. Vanaf het midden en maak 2 keer rond, ongeveer 2 inch in diameter en 1 1/2-inch uit elkaar.
Bak de meringues totdat ze zijn stevig, ongeveer 2 uur. Schakel de oven en laat ze in er 's nachts.
In een magnetron verwarmd kom, smelt uw favoriete chocolate chips op hoog. Roeren chocolade in 30 seconde interval tot de chocolade chips net zijn gesmolten. Iets koele gesmolten chocolade voordat dompelen de bodem van de meringue rozen en leg ze op een beklede bakblik. Koelkast gedurende 15 minuten of tot de chocolade geconcretiseerd.
Waarschijnlijk een hele stomme vraag, maar wat is Jell-O.
Ze zien er prachtig uit, ben gek op merengue.
Groetjes Vonn
Waarschijnlijk een hele stomme vraag, maar wat is Jell-O.
Ze zien er prachtig uit, ben gek op merengue.Groetjes Vonn
Gewoon te krijgen bij de A.H bij de kookpudding Vonn
Ziet er weer lekker uit!!!!
ohhhh elke dag blijf ik me toch steeds verbazen over je creativiteit en heerlijke dingen die je maakt!!!
het ziet er weer prachtig uit
vonn schreef:Waarschijnlijk een hele stomme vraag, maar wat is Jell-O.
Dank weer voor je antwoord, heb het nog nooit gezien, maar ook niet op gelet.
Groetjes Vonn
Gaaf weer zeg!!!
dollelollypop schreef:vonn schreef:Waarschijnlijk een hele stomme vraag, maar wat is Jell-O.
Dank weer voor je antwoord, heb het nog nooit gezien, maar ook niet op gelet.
Groetjes Vonn
Het is toch echt bij de A.H. te koop hoor
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Aardbei Meringue Roses gedoopt in de Chocolade