1

Onderwerp: Decoratie met steigerhout look?

Op de uitnodiging staat een steigerhout look. Heeft iemand toevallig eens een taart gemaakt met zo'n motief?

Re: Decoratie met steigerhout look?

Ik heb het al eens voorbij zien komen bij anderen.. Sommige gebruiken een print.. Maar heb ook al gezien dat er een licht bruine/grijze kleur wordt gekneden, uitgerold,  in kleine reepjes (planken) wordt gesneden, tegen elkaar aan wordt geplakt en dan nog met een reliëf van boomstam lichtjes wordt afgewerkt.. Als je de zoekfunctie gebruikt, komt er denk ik wel wat naar voren..

3

Ik gebruik witte marsepein, of fondant wanneer deze hard moet worden. Met een mesje snij ik er nerven in. Dan schilder ik de planken met bruine kleurstof, maar dan zo dat het niet overal even bruin is. Met deze techniek vind ik de planken echter dan met bruine marsepein/fondant en zo'n nerfmatje. Die heb ik wel, maar gebruik ik niet zo veel meer.

4

Was benieuwd of het nog gelukt is? Heb nog geen foto v h resultaat gezien, klopt dat, of heb ik 'm gemist? Sorry dat ik je niet echt veel verder heb kunnen helpen, zoals ik al in de mail aangaf. Soms hussel ik zomaar wat kleuren, net zolang totdat ik iets krijg wat ik goed genoeg vind. In dit geval dus iets gespeeld met naturel marsepein, zwart en bruin, en daarmee eerst apart lichtgrijs en lichtbruin gemaakt, en vervolgens dezen weer samen gemengd, sommige houtstroken weer wat lichter gemaakt, en niet volledig doorgekneed zodat een licht vlekkerig effect bleef.

5

LaLuub schreef:

Was benieuwd of het nog gelukt is? Heb nog geen foto v h resultaat gezien, klopt dat, of heb ik 'm gemist? Sorry dat ik je niet echt veel verder heb kunnen helpen, zoals ik al in de mail aangaf. Soms hussel ik zomaar wat kleuren, net zolang totdat ik iets krijg wat ik goed genoeg vind. In dit geval dus iets gespeeld met naturel marsepein, zwart en bruin, en daarmee eerst apart lichtgrijs en lichtbruin gemaakt, en vervolgens dezen weer samen gemengd, sommige houtstroken weer wat lichter gemaakt, en niet volledig doorgekneed zodat een licht vlekkerig effect bleef.

Nee, je hebt niks gemist hoor! Het is goed gelukt. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is? Op de uitnodiging stond stijgerhout en in de kerk stond een boom waar de communiekanten hartjes aan hadden gehangen.Vandaar de boom op de taart!

http://s27.postimg.org/3sf4o3p8v/11229378_830114237043572_1892774865542309621_n.jpg

6

Leuk geworden!!  :thumb:  :thumb: En een nette en strakke taart! TOP! :y

7

LaLuub schreef:

Leuk geworden!!  :thumb:  :thumb: En een nette en strakke taart! TOP! :y

Dank je wel☺️! De taart was ook precies geworden zoals ze in gedachten had. Dus geslaagd!