1 Laatst bewerkt door Denesjuh'sDecoraties (19-05-2015 22:22)

Onderwerp: Strandtaart hoera 12 jaar

Hallo medebaksters.

Super leuk dat ik na bijna een jaar weer een taart kon maken. Mijn chronische pijnklachten staan het meestal niet toe.
Nu weer een betere periode gelukkig.

Ik heb voor mijn nichtje haar 12e verjaardag een strandtaart gemaakt. De onderste taart gevuld met kersen vlaaivulling en chocolade botercreme met Oreo koekjes.
Bovenste taart gevuld met chocolade botercreme en sinaasappelcreme.
De vulling ging niet helemaal goed maar ik heb het gered uiteindelijk pfff. Eerst niet genoeg roomboter voor de witte chocolade botercreme omdat mijn man per ongeluk bak en braad (zelfde printje van verpakking :/  )  Dus had voor nood slagroom en opgelucht dat ik witte chocolade mousse kon maken....dacht ik. Ja hoor, in de schift.
Was wel even stressen   :s
Gelukkig had ik genoeg chocolade botercreme en heb ik dezelfde gebruikt maar zonder koekjes ;)
Volgende maand mag ik een Mickey Mouse stapeltaart en Shaun the Sheep cupcakes maken.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NY6XG7N8.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GLGQHRBZ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CUF76UEH.jpg

Bedankt voor het kijken.
Groetjes, Denise

Re: Strandtaart hoera 12 jaar

Hej, zijn mijn foto's wel te zien?

Hej, zijn mijn foto's wel te zien?

4

Ja hoor. En het is een mooie taart!!

Ja het is gelukt.  =D
Dank je wel kimi

6

Superleuk!! Ben zo benieuwd hoe je alles gemaakt hebt! De parasol zo in twee kleuren en het stoeltje.. en de handdoek. Echt leuk gedaan

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

7

Zo leuk!!! Vind vooral leuk hoe de oogjes van de krab en zeester staan, zo grappig en schattig!!!!

8

Wat een geweldig leuke taart al die details heb je zo mooi gemaakt en een heerlijke vulling :thumb:

Fijn dat je weer een taart kon maken ik hoop voor je dat het goed gaat en dat je het vaker kan doen :)

Wat een fijne en mooie reacties. Dit doet mij goed, helemaal aangezien ik er een poosje tussenuit was met bakken en boetseren.
De parasol heb ik 2 gelijke rondjes gestoken en er gelijke delen pizza puntjes van gesneden. Dit met klein kastje met water ingesmeerd aan de hechting/randjes en om en om als heel rondje gemaakt en er een dun uitgerold kleiner rondje van wit gumpaste aan de minst mooie kant geplakt. Doorzichtige folie over een soeplepel gelegd en de lepel in een maatbeker gezet met pakje suiker voor gewicht. Dit heb ik 36 a 48 uur laten drogen. Daarna met popcakestokje en klopje wit gumpaste in het midden vastgezet en op zn kop in een rond bakje 24 a 36u laten drogen. Voila!

Krab en zeester heb ik beetje van mn zelf en een beetje van Pinterest. Super gave inspiratie te vinden.
Handdoek verschillende kleuren dunne sliertjes uitgerold en tegen elkaar gelegd en uitgerold en dan heel netjes in de lengte omvouwen en uitrollen en dit net zo lang herhalen tot je dat effect krijgt dat het in elkaar overloopt.

Groetjes

10

Heel leuk!

11

Ontzettend leuk zeg, wat een hoop mooie details!

.. Want taart kan altijd!!

12

Mooi!! Krijg gewoon zin in de zomer! En wat een geweldig handdoek, love it!  :thumb:  :thumb:

13

Whaauw wat een mooie taart! Je handdoek is geweldig!!

“Find something you're passionate about and keep tremendously interested in it.”

Dank jullie wel. Ja ik had er zin in dat zonnetje!  :Y

Dank jullie wel. Ja ik had er zin in dat zonnetje!  :Y