1 Laatst bewerkt door Taartenmuts! (11-05-2015 20:05)

Onderwerp: Hoe kom ik aan crème en grijs/metallic rolfondant?

Goede avond mede-taarten bakkers,

Ik heb de eer om 10 kleine bruidsstaartjes te maken voor circa 20 personen (worden in 2en gesneden).
Hiervoor gebruik ik de kleine blend-schaaltjes van de ikea (doorsnede van 12cm).
We hebben net de ideeën doorgesproken en zij heeft mij de twee kleuren van haar jurk laten zien wat ze graag ook voor de taartjes zou willen.
Dit is metallic grijs en crème.
Nu heb ik een spuitflesje voor metallic, maar heb het een keer gebruikt en ben nog niet echt fan (maar misschien moet ik het wat vaker gebruiken om het wat meer te leren waarderen).
Maar is er kleurstof voor grijs/ metallic en ook voor een crème kleur?
Of hebben jullie tips hiervoor?
Er mag dus een klein glimmetje inzitten maar niet teveel en het moet eetbaar zijn!

Daarnaast ben ik benieuwd wat ik hiervoor kan vragen?
Vind dat heel lastig. Ben geen prof, maar heb wel ervaring en er gaat wel een hoop tijd in zitten.
Qua materiaalkosten ben ik ongeveer €58,- kwijt en denk er met voorbereidingen wel 8 uur mee bezig te zijn. Ik wil die ander ook geen poot uitdraaien (even kort door de bocht), maar wil mijzelf ook niet te kort doen. Wat zouden jullie hiervoor vragen?

Hoor graag jullie feedback.

Mvg,

Deborah

2 Laatst bewerkt door Sonj@ (11-05-2015 19:59)

Re: Hoe kom ik aan crème en grijs/metallic rolfondant?

Hallo Taartenmuts!

Allereerst welkom op dit gezellige forum!

Wat een leuk idee om meerdere kleine taartjes te maken, maar wel ook flink wat meer werk lijkt me?
Ik heb zelf geen ervaring met spuitbussen, maar het lijkt mij erg chemisch?
Wellicht bereik je een beter effect met dusten?

Ik ga je berichtje even melden bij de moderators zodat zij het kunnen verplaatsen naar de juiste rubriek (deze rubriek is namelijk bedoeld voor het showen van je gemaakte creaties  ;) ). Daar krijg je waarschijnlijk (meer) nuttige reacties.  ;)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

Hoi Sonja,

Bedankt voor je reactie en ook voor je hulp naar de juiste rubriek.
Heb ook het bericht nog iets aangepast.

Ben net nieuw hier dus ben hier nog niet zo thuis ;).

Groeten,

Deborah

4

voor creme zou je ivory van wilton kunnen gebruiken, maar die vind ik persoonlijk snel roze worden.
Denk dat deze beter is:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/rd-p … lour-cream

Voor het grijze glansje zou ik deze nemen:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/suga … escription (weet niet zeker of deze voldoende glanst),.
of deze:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/rd-e … saturn-3gr (dit is wel behoorlijk zilver, maar als je 'm heel dun opbrengt wel mooi)

Kleurstof voor grijs bestaat ook. Kijk ff in de webshop. Ik gebruik zelf meestal die progel van rainbow dust. Vind ik een mooier resultaat geven dan wilton.

En €58 materiaalkosten? Is dat niet veel?

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

5

Je kunt ook pearl met zilver poeder mengen. De pearl geeft de glans en het zilver de metallic look.
Ben het met Cakebym wel eens, eerlijk gezegd  :O .... wat voor materiaalkosten bedoel je dan? Ik reken alleen de ingrediënten, niet het materiaal. Of je moet de spullen (materiaal) meegeven aan diegene?  :O
Verder reken ik tussen de 5-7 euro voor een bolletje, en dan ben ik nog uit de kosten....
Als hobbybakster reken ik niet echt een uurprijs. Denk dat mijn taarten anders wel heeeeeel duur zouden worden  ;)

6 Laatst bewerkt door kimi (12-05-2015 07:44)

Voor een bruidstaart op bestelling bereken je uiteraard wel uur kosten. Nu ben ik van mening dat zelfs je familie iets meer betaald als materiaalkosten. Al zou het maar zijn om je spullen uit te breiden / vervangen.

Qua kleuren heeft cakebym al hele goede tips gegeven

Dus 10 taartjes en materiaal kost 58,- dat is waarschijnlijk incl. Een aantal blanda schaaltjes? Als je deze zelf houd zou ik niet alles door rekenen naar de klant. Wel gedeeltelijk want je schaft het aan voor hun. , 8 uur werk. Daar zul je zelf een idee voor moeten maken. Ik zou het net zo berekenen als mijn gewone taarten met wat meerprijs ivm extra kosten kleuren/ vormen/ meerdere malen oven aan etc. Mrp taartje = ook blanda kost bij mij met "simpele vulling en versiering" 10,- en deze maak ik alleen als er een grotere taart bij besteld is.

7

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag