1

Onderwerp: Taartjes van gisteren en vandaag: voetbal en 2x moederdag

De afgelopen dagen weer veel in de keuken doorgebracht... :)

Ik mocht een tweede taart voor een gezin maken. Vorige keer voor vader, nu voor zoon Youp, die erg van voetballen houdt. Mijn eerst voetbaltaart, leuk om te doen! Niet helemaal tevreden over de bolheid en de afwerking, maar gelukkig vonden de ouders het weer een succes.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ETOCQLG7-D.jpg

Ook mocht ik twee keer aan de slag voor Moederdag.
Een klassiek en eenvoudig taartje met mooie rozen in een groen/blauwe kleur. Het kleuren ging erg moeizaam, helaas. Ik denk dat ik maar 's nieuwe kleurstofjes moet aan gaan schaffen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MQEIKC4Z-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YQPFZPHR-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-S6MMWWSD-D.jpg

De tweede keer was een minitaartje zonder specifieke wensen qua ontwerp. Alleen de tekst I love (of hartje) mama moest erop.
Helaas wilde het bekleden niet goed lukken, veel vouwen en rimpels, en was ik blijkbaar bij de rest ook niet helemaal geconcentreerd. Schaam me een beetje om zo'n taartje te moeten afgeven... Hoop maar dat de klant tevreden genoeg is.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-H6UATMVL-D.jpg
Hij lijkt trouwens op de foto schever dan in het eggie ;)

Bedankt voor het kijken!
Tot de volgende!

Re: Taartjes van gisteren en vandaag: voetbal en 2x moederdag

Ik vind je taarten erg mooi en strak! Soms wil het even niet helemaal lukken zoals je zelf zou willen, maar ik vind ook de i love mama zeker mooi geworden en zelf zou ik zeker blij zijn met het taartje en hooo dat de klant er net zo over denkt.

3

Ik vind ze allemaal heel mooi! En de klanten zijn vast ook heel tevreden. Je ziet het niet dat het tegen gezeten heeft! Top gedaan :)

4

Zien er allemaal goed uit hoor.
Vooral je eenvoudige Mama-taart met de rozen vind ik errug mooi!!!

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

5

Je taarten zien er netjes uit. Je rozen zijn mooi gemaakt

Dank jullie wel voor jullie lieve reacties! Gelukkig waren de jongedames erg tevreden met hun I <3 MAMA-taartje...  =D

7

Leuk, je voetbaltaart is mooi! En de letters van "mama" zijn mooi zeg

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

Thanks lady-vall! Ik had al een poosje van die zwarte patchwork-achtige dingen liggen, maar kreeg steeds het fondant er niet normaal uit. Tot grote frustratie, natuurlijk...! Tot ik eergisteren bedacht om het fondant vanuit de steker zo hup op de taart te plakken. En het werkt, joepieee!

9

Leuke taartjes hoor!
Ik moet binnenkort ook een voetbaltaart maken, vind het toch wel beetje spannend :)
de bedoeling is een gewone taart met halve voetbal erbovenop , die halve voetbal heb ik nog nooit gemaakt dus hopelijk gaat het me goed af.
Ik vind die van jou in ieder geval mooi geworden!

groetjes Astrid.

ps: je Moederdag taartjes zijn ook leuk hoor.

10

Wat heb je ze allemaal leuk en ook mooi gemaakt , je voetbal ziet er super leuk uit zeker ook met de gras rand.

je mama taart is erg mooi strak en mooie rozen, moeilijke kleur lijkt me dat inderdaad om te kleuren maar je hebt het mooi gedaan en je laatste taartje is schattig , niks van al je tegenslag te zien hoor :thumb:

Fijn dat ze er allemaal tevreden mee waren, fijn compliment toch :D

Wat een lieve woorden weer allemaal, dank jullie wel!

@astap79: ik had al wel eens een buiktaart gemaakt, maar ik vroeg me vooral af hoe ik de zwarte vormpjes passen kon krijgen. Vond ik op youtube een filmpje met een rekensom, waardoor je altijd uitkomt, perfect!! kHoop dat ik 'm hier mag plaatsen..: https://www.youtube.com/watch?v=QLZLsXN9N3k Succes!

12

Thanks Tante Taartje,
Ik ga hem gelijk even opslaan :)
Die van jou ziet er wel mooier uit als voorbeeld moet ik zeggen :)
Groetjes.

13

Ik vind alle taartjes erg leuk maar ben echt weg van je moederdagtaart met roos. Zo mooi strak en qua kleurcombi vind ik hem helemaal super.

14

Heel erg mooi!
Ik ben ook weg van je moetderdagtaartje. Erg mooie kleuren.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

@astap79: Je mag 'm zo namaken hoor, heb ik ook gedaan ;) Succes en wel ff showen, he?!

@ Claartje: Wowie, dank je wel!

16

Zodra de taart gemaakt ..( hij is voor 22 mei), dan zal ik hier op het forum een foto plaatsen :)

Top!

18

Prachtige kleur juist je rozen op de moederdagtaart! Al met al een heel mooi taartje!

19

Hallo tante Taartje...

Ik heb nog een fijne Tutorial gevonden van zo'n voetbal taartje, maar wat ik me dus afvroeg.. de zwarte vlakjes komen niet tussen de witte, maar ze liggen erop? is dat omdat dat makkelijker te maken is? want dan wordt eerst de bal wit bekleed en dan zwart erop, en anders moeten dus witte en zwarte vlakjes gemaakt worden..?

groetjes Astrid

Hoi Astrid,

Ik heb er inderdaad voor gekozen om m'n eerste voetbaltaartje eenvoudig te houden: wit bekleden, zwarte pentagrammetjes uitsteken/snijden en erop plakken. Ik had wel een hexagrammetje gemaakt, om de maten tussen de pentagrammen te bepalen.
Voor m'n volgende voetbaltaart ga ik wel de witte hexagrammen ook uitsteken/snijden. Vind ik toch wat 'echter' en mooier.

Succes!

@Jessi: Dank je wel!! =)

21

Bedankt Tante taartje :)