1

Onderwerp: Houdbaarheid wilton

hoi hoi,

Ik heb een vraagje, ik heb kleurstof van wilton 12 icing doosje maar ik kan nergens de houdbaarheidsdatum vinden.
Jullie enig idee waar ik het kan vinden?

2

Re: Houdbaarheid wilton

Hoi,

Bij de potjes van Wilton staat op het deksel de houdbaarheidsmaand/jaar, dus bijvoorbeeld 10/15 (oktober 2015).

Maar een set van 12 potjes, van Wilton? Is mij onbekend :)

3

Re: Houdbaarheid wilton

Ja op mijn andere potjes wel maar hier staat alleen, bv
3020A
Maar dat is kleurcode denk ik

4

Re: Houdbaarheid wilton

Kan je een foto posten?

5

Re: Houdbaarheid wilton

Dit setje bedoelt ze denk ik.......... heb ik ook als 1e ooit gekocht in 2009 ;-) Heb ook nooit een houdbaarheidsdatum erop kunnen vinden.


http://s14.postimg.org/s14lit9ct/icing_colors_wilton.jpg

6 Laatst bewerkt door annick67 (08-04-2015 20:13)

Re: Houdbaarheid wilton

Karin09 schreef:

Dit setje bedoelt ze denk ik.......... heb ik ook als 1e ooit gekocht in 2009 ;-) Heb ook nooit een houdbaarheidsdatum erop kunnen vinden.


http://s14.postimg.org/s14lit9ct/icing_colors_wilton.jpg

Dank je wel Karin, dat setje ken ik namelijk helemaal niet. ;)  :O

7

Re: Houdbaarheid wilton

Ja idd die bedoel ik.

Erg vaag dat het er niet opstaat. Hoe lang heb jij aangehouden met dat doosje?

8

Re: Houdbaarheid wilton

Ha, dat is een ouwetje! In principe is Wilton, mits schoon gebruikt (dus altijd met een schoon prikkertje er in) na opening 2 jaar houdbaar. Ik denk zomaar dat die tijd verstreken is ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Re: Houdbaarheid wilton

Gekopieerd van forum.deleukstetaarten.nl/viewtopic.php?id=11984, geschreven door Granny:
zoals je weet staat er op alle eetbare kleurtjes een datum net als op alle andere eetbare objecten tegenwoordig.
Kleurpoeders en pasta blijven vele jaren goed, ook na het overschrijden van de datum. 
Deze datum wordt gegeven aan het product omdat ze dat moeten, dus als je kleurpoedertjes of paste hebt en de datum is voorbij, niet wegknikkeren gewoon gebruiken  )
Met als enige uitzondering zij die officieel werken en de haccp regels moeten hanteren, als er iets fout gaat moet je kunnen bewijzen dat je artikelen hebt gebruikt die binnen de door de producent opgegeven datum zijn. (maar die mensen hebben weinig last van overjarige poeders door een frequenter gebruik)
Dit is info van een betrouwbare producent.