1

Onderwerp: Whiskey

Ik loop tegen een probleempje aan.

Ik wil een taart maken met whiskey smaak.
Hoe zouden jullie dat doen ?
En voor de kinderen , welke optie is dan verstandig ?
Ik heb al een aantal topics gevonden maar tja wat is nou lekker, voorbeelden die ik heb gevonden :

tremperen met whiskey siroop (hoe maak je dat)
botercreme met whiskey (geen idee hoe want maakt altijd bc 1:1)
mokka creme
dulche de leche gemengd met whisky en boter
afsmeren met  3:1 boter:gecondenseerde melk
chocolade ganache met  sinasappel likeur en whiskey creme

Ik neig naar
tremperen ....?
vullen met ....?
dan afsmeren met mokka creme en niet bekleden met fondant

Lastig want wil wel de wiskey smaak de boventoon laten zijn.

2

Re: Whiskey

Het is mij niet geheel duidelijk eigenlijk wat nu precies je vraag is.......
Je kunt botercrme van een mix maken met whiskey er door, ik vervang dan helft van water door de drank maar dit is niet voor kids geschikt lijkt me.ik vul NOOIT met 1 op 1 botercreme want dat vind ik echt heel vies
Afsmeren voor onder fondant doe ik alleen wel met 1 op 1 en altijd heel dun, dus daar hoeft dan niet perse smaakje aan

Er zullen vast wel smaakjes zijn die je kunt gebruiken waar geen alcohol in zit maar persoonlijk ben ik niet zo van dat chemische spul, dus zou voor de kids dan gewoon iets aparts maken

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

3 Laatst bewerkt door Tigrasas (07-05-2015 16:16)

Oh, en whiskey is erg lekker met sinaasappel en kruidige soorten creme, kruidnagel en kaneel bijvoorbeeld maar ook met chocolade

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

4

tigrasas , ik kwam net inderdaad de bc mix tegen en dan water vervangen door welke vloeistof dan ook.
de bc 1:1 gebruik ik ook enkel voor afsmeren en net als jij heel dun.

Ik las ook de champagne creme uit de recepten lijst, die moet je koken waardoor de alcohol verdamp. Dat is misschien een optie en dan de citroen vervangen door sinaasappel.

hmm kruidige smaken ... ik ga verzinnen

Alvast bedankt