1

Onderwerp: vierkante taart rechtop zetten

hallo allemaal,

ik ben bezig met een schooltas taart. Hiervoor wil ik een vierkante taart rechtop zetten. Omdat ik niet weet hoe ik de taart dan in goed fatsoen moet snijden wil ik hem dan weer plat leggen. En om iedereen dan toch een stukje lekkere vulling te willen geven denk ik dat het handig is dat ik de taart "normaal" vul. Alleen als ik de taart dan rechtop wil zetten ben ik bang dat mijn vulling naar beneden zakt. Hebben jullie goede tips?  =)

2

Re: vierkante taart rechtop zetten

Welkom op het forum =D

Jeetje wat een project :lol: wel erg leuk.

als je de taart vult met een stevige vulling en dan liggend goed koud laat worden zou dat helpen denk ik.

maar hoe het gaat als hij klaar is en op tafel moet staan durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen maar dat zal toch wel blijven zitten!! :think:  :think:

heel veel succes ermee en ik hoop dat je nog veel tips krijg :D

3

Kun je m niet rechtop zetten, en m dan vullen? Ik zou dan wel de lagen cake of biscuit iets dikker houden dan normaal, voor de stevigheid. En dowels oid lijkt me geen overbodige luxe  ;)  succes ermee en wel showen he

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

4

Inderdaad rechtop zetten en dan horizontaal vullen. Je maakt eigenlijk een double barrel :) Dus 2 taarten boven op elkaar.
Een vierkante taart verticaal doormidden snijden en beide helften stapelen met karton ertussen en dowels onder het karton.
Dan heb je 2 hoge smalle taarten, die je normaal kunt vullen, stapelt en dan in 1x bekleedt :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

super bedankt voor de tips! En ja ik zal een foto plaatsen als hij klaar is!  :D

6

https://www.youtube.com/watch?v=yAcgEghd0jM
hierin wordt een spongebobtaart gemaakt op dezelfde manier die carien beschreef, altijd handig voor de extra!