1

Onderwerp: Alcohol in botercreme

Ik heb een vraagje. Ik wil voor een vriend een taart maken met als smaak Mojito. Nou lees ik overal dat je het water voor de botercreme mix kunt vervangen door alcohol, in dit geval wil ik het dus vervangen door rum. Vervang ik dan al het water door rum? dat zou dan 200 ml zijn. Zit er dan niet erg veel alcohol in de taart? Kan ik het ook aanmaken met half water en half rum? Of kan ik misschien beter alleen tremperen met rum? Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen.

2

Re: Alcohol in botercreme

zelf lijkt me 200 ml wel erg veel :lol:  maar goed ik gebruik het ook nooit.

ik weet het niet zeker maar het lijkt me toch wel dat je dat je dat half om half kan doen :think:

hoop dat je van expers nog betere tips krijgt , succes :lol:

3

Ik heb het pas met Limoncello gedaan, en ik heb de helft van het water vervangen door Limoncello en daarmee macarons  gevuld en het was heerlijk ;)  en als ik het gebruik voor toeven op cupcakes gebruik ik minder vocht dan blijft het wat steviger.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

4

@vonn: Limoncello is drank, te dun om macarons mee te vullen? Door de botercrème gedaan? Klinkt heerlijk.....  :9

@Judith 2: ik zou zeker niet al het vocht door rum vervangen, maximaal 1/3 tot de helft......

5

annick67 schreef:

@vonn: Limoncello is drank, te dun om macarons mee te vullen? Door de botercrème gedaan? Klinkt heerlijk.....  :9

@Judith 2: ik zou zeker niet al het vocht door rum vervangen, maximaal 1/3 tot de helft......

Ja hihi ik weet dat het drank is,  maar ik heb de helft van het water in de botercrème vervangen door Limoncello en heb sowieso minder vocht gebruikt zodat de crème wat dikker bleef.

Help mijn vrouw heeft een hobby

6 Laatst bewerkt door Tigrasas (05-05-2015 12:46)

Ik vervang ook de helft door de drank, wel,oppassen met die combinatie en dan vers fruit er door, dat gaat vaak schiften

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

7

vonn schreef:
annick67 schreef:

Ja hihi ik weet dat het drank is,  maar ik heb de helft van het water in de botercrème vervangen door Limoncello en heb sowieso minder vocht gebruikt zodat de crème wat dikker bleef.

Hmmmmm dat ga ik ook eens proberen, dank je wel!

8

Bedankt voor de tips. Ik ga het morgen proberen