1 Laatst bewerkt door Tigrasas (10-12-2014 16:47)

Onderwerp: Hoeveel eiwit uit in pak is even wel als van 1 ei?.

Ik gebruik soms het gepasturiseerde eiwit van de jumbo, maar als er in een recept staat dat je vier eiwitten nodig hebt, hoeveel moet ik daar dan van gebruiken?.

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

2

Re: Hoeveel eiwit uit in pak is even wel als van 1 ei?.

33 gram is 1 eiwit in de bakkerswereld

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

3

Oké, super, dank je wel!

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

4 Laatst bewerkt door Nokkie (10-12-2014 19:31)

Hoi, goed te weten dat de Jumbo dit kan hebben. Ik heb er wel eens naar gezocht.
Heeft de Jumbo dit altijd of valt het onder het kerstassortiment?
En weet je ook de prijs?

5

wij hebben een jumbo foodmarket in Breda en die verkoopt het, ik dacht iets van 4 euro voor een halve liter, bij gewone jumbo weet ik niet of ze dit hebben, weet dat Makro en Sligro dit ook verkopen

6

ze hebben overigens ook eigeel apart in een pak

7

Dank je wel voor de info.

8

Omdat ik denk dat anderen ook wat aan deze info hebben:
17-12-2014 heb ik nog via de Jumbo website gevraagd of dit in de gewone filialen ook verkrijgbaar is.
Als antwoord kreeg ik van de klantenservice: deze kan uw Jumbo bestellen =149625 EIWIT IN CUPS Jumbo.
Blijkbaar is dit inmiddels veranderd, want wat zag ik vandaag bij een Jumbo in Eindhoven in het koelschap:
doosje met 4 eiwitten in handige cupjes, gepasteuriseerd, 1,79 euro (alleen eiwit)
En doosje met 4 eieren in handige cupjes, gepasteuriseerd, 1,79 (heel ei).
Handig hé?
Ben ik in ieder geval heel blij mee, omdat ik geen pasje van de Sligro en/of Makro heb.

9

Dat is wel,handig maar wel duur, hier verkopen ze in het een soort van melkpakken van een kwart en halve liter

10

Tigrasas schreef:

Dat is wel,handig maar wel duur, hier verkopen ze in het een soort van melkpakken van een kwart en halve liter

Misschien wel duur, maar als je niet zoveel nodig hebt, zijn die  cupjes handig. Een aangebroken pak is maar beperkt houdbaar. Ik heb vorig jaar een half literpak gekocht, een deel van gebruikt, en omdat ik het jammer vond om de rest weg te gooien nog maar schuimpjes gebakken. De rest helaas weggegooid. Of zou je het kunnen invriezen?

11 Laatst bewerkt door Carien (03-05-2015 18:44)

ja, eiwit (en eigeel) kun je invriezen =)
Ik maak er mbc van, dat is ook prima in te vriezen en dan heb je wat op voorraad =)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

12

Carien schreef:

ja, eiwit (en eigeel) kun je invriezen =)
Ik maak er mbc van, dat is ook prima in te vriezen en dan heb je wat op voorraad =)

Fijn, bedankt voor de reaktie. Kun je eiwit ook puur, dus gewoon als eiwit invriezen?

13

ja, ik heb het nooit zelf gedaan, maar wel gelezen dat het prima kan (in een plastic zakje zelfs... ik zou het in een bakje doen).

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl